11 bits studios: to najlepszy rok w historii spółki

Przychody producenta „This War of Mine”, czy „Frostpunka” przekroczyły 82 mln zł i były ponad trzykrotnie wyższe niż przed rokiem, a zysk netto sięgnął 37,5 mln zł.

Publikacja: 28.03.2019 18:59

Rozwój 11 bit studios nabrał rozpędu od sukcesu gry „This War of Mine”

Rozwój 11 bit studios nabrał rozpędu od sukcesu gry „This War of Mine”

Foto: 11 bit studios

– Długo pracowaliśmy, by dojść do tego punktu. To pierwszy rok, w którym nasze przychody są dobrze zdywersyfikowane – powiedział Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios. Na dochody spółki wpływ miały trzy kluczowe wydarzenia, premiery gry „Moonlighter” i „Frostpunk” oraz mocna sprzedaż „This War of Mine”. Już w dniu premiery „Frostpunka” przychody miały wynieść ponad 1,7 mln dolarów. Gra wciąż dobrze się sprzedaje, przychody ze sprzedaży Frostpunka w 2019 r. są już wyższe w serwisie Steam niż dla gry „This War of Mine”.

Działanie w skali globalnej było jednym z istotniejszych czynników, które pozwoliło na ponad 20–krotny wzrost przychodów w ciągu dziesięciu lat

– Te wyniki osiągnęliśmy dzięki temu, że działamy globalnie. Sprzedaliśmy już ponad 10 mln gier, sprzedajemy w Stanach Zjednoczonych, w Unii Europejskiej, Azji, gdzie dominującą pozycję mają oczywiście Chiny – wymieniał Grzegorz Miechowski. Spółka sprzedaje gry także w byłych krajach ZSRR, Australii, Nowej Zelandii, krajach Oceanii.

Zdaniem prezesa Miechowskiego to właśnie działanie w skali globalnej było jednym z istotniejszych czynników, które pozwoliło na ponad 20–krotny wzrost przychodów w ciągu dziesięciu lat działania spółki, od 3 mln zł w pierwszym roku do ponad 80 mln w roku ubiegłym. – Jeszcze lepiej to wygląda, jeśli chodzi o zyski, w pierwszym roku – 1 mln zł, w ubiegłym 37 mln, a jeśli dodać rezerwę – ponad 40 mln zł – mówi prezes.

CZYTAJ TAKŻE: Prezes 11 bit studios: Chcemy wydawać po cztery gry rocznie

Producent gier zapowiada dalszy rozwój i nowe gry. Kluczem będzie obecność na wielu platformach. – Staramy się zdefiniować kolejny krok, zwiększyć nasz potencjał komercyjny – mówi Patryk Grzeszczuk, dyrektor marketingu. – Chcemy być alternatywą dla rynku gier AAA. Chcemy to zrobić przez multiplatformowość, ona jest dla nas niezwykle istotna. To kwestia dostępności. „Frostpunk” jest w tej chwili grą pecetową, ale chcemy, by gracz mógł w nią grać od pierwszego dnia, niezależnie od tego, do jakiej konsoli ma dostęp – mówi Grzeszczuk.

Spółka nie chce wchodzić na rynek gier AAA, myśli jednak o konsolach, PC i mobile. – Multiplatformowość oznacza równoczesne premiery, większy potencjał marketingowy i sprzedażowy – dodaje przedstawiciel firmy i deklaruje, że nie chce portować gier, ale będzie projektować je z myślą o kluczowych platformach: PlayStation, Xbox, PC, mobile. Spółka intensywnie rozwija obecnie kadry, buduje trzy niezależne zespoły po 50–60 osób, kupiła też nowe biuro.

CZYTAJ TAKŻE: Gry wideo: sex i krwawe jatki mają przyciągnąć graczy

Premiera kolejnej gry „Children of Morta” nastąpi latem 2019 r., równocześnie trafi na platformy Nintendo Switch, PC Game, PS4 i Xbox one. Spółka zapowiada również premiery płatnych dodatków dla gier „Frostpunk” i „Moonlighter”, a także – dwie nowe umowy wydawnicze i rozpoczęcie dwóch projektów wewnętrznych. Negocjuje też duże umowy z Microsoftem czy EpicGames. – Łączna suma tych umów to ok. 3 mln dolarów, nie kanibalizuje to jednak naszej regularnej sprzedaży – mówi Grzegorz Miechowski. Prezes spółki zapowiada też cykl spotkań z akcjonariuszami i inwestorami, w całej Polsce. Spółka oficjalnie wystąpi ze swoim stoiskiem na dwóch targach: GamesCom w Kolonii oraz PAX West w Seattle.

– Długo pracowaliśmy, by dojść do tego punktu. To pierwszy rok, w którym nasze przychody są dobrze zdywersyfikowane – powiedział Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios. Na dochody spółki wpływ miały trzy kluczowe wydarzenia, premiery gry „Moonlighter” i „Frostpunk” oraz mocna sprzedaż „This War of Mine”. Już w dniu premiery „Frostpunka” przychody miały wynieść ponad 1,7 mln dolarów. Gra wciąż dobrze się sprzedaje, przychody ze sprzedaży Frostpunka w 2019 r. są już wyższe w serwisie Steam niż dla gry „This War of Mine”.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt