Rynek gier wideojest bardzo konkurencyjny. W samym 2018 roku pojawiło się ponad 9 tys. nowych tytułów. Mimo tego Minecraft nadal jest w czołówce, jeżeli chodzi o popularność. Szef studia Minecraft, Helen Chiang powiedziała w wywiadzie dla Business Insider, że popularność tytułu od pięciu lat (od momentu kupienia Minecrafta przez Microsoft) stale rośnie.

CZYTAJ TAKŻE: Potwory z Harry`ego Pottera opanowują polskie ulice. Kolejny będzie Minecraft

Sukces na taką skalę jest czymś nietypowym dla gier wideo, szczególnie ze względu na to, źe Minecraft nie jest grą darmową w przeciwieństwie do jego głównych rywali – Fortnite oraz Roblox. Według statystyk przedstawionych przez Microsoft, Minecraftowi w niecały rok przybyło ponad 20 mln graczy.

CZYTAJ TAKŻE: Zamienią w księdza lub dilera narkotyków. Polskie firmy szaleją za granicą

Według twórców gry za jej sukcesem stoi kilka prostych i zarazem skutecznych rozwiązań sprawiających, że tytuł nadal przyciąga rzesze fanów na całym świecie i ze wszystkich platform. Minecraft to prosta gra z łatwym do opanowania sterowaniem i szerokim dotarciem do odbiorców. Grają w nią zarówno najmłodsi adepci jak i doświadczeni gracze.