Reklama

BoomBit rozczarował wynikami, ale wierzy w „Archery Club”

Producent gier jest dziś na warszawskiej giełdzie niechlubnym liderem spadków, które sięgają 20 proc. Zarząd uspokaja.

Publikacja: 28.11.2019 12:09

BoomBit rozczarował wynikami, ale wierzy w „Archery Club”

Foto: mat. pras.

W trakcie trzech kwartałów 2019 r. przychody grupy wyniosły 37 mln zł i były wyższe o 10 mln zł niż rok temu. W samym III kwartale przychody osiągnęły rekordowy w historii grupy poziom 14,8 mln zł. Z kolei wynik EBTDA w trakcie trzech kwartałów wyniósł 1,2 mln zł. Natomiast na poziomie operacyjnym oraz netto grupa zanotowała stratę – odpowiednio w wysokości 3 mln zł oraz 2,9 mln zł.

CZYTAJ TAKŻE: Są pierwsze polskie ofiary wojny handlowej USA z Chinami

– Ze względu na znaczący wzrost organizacji, a co za tym idzie bazy kosztowej oraz wysoki poziom wydatków na pozyskiwanie użytkowników oraz jednorazowe koszty związane z IPO, na poziomie operacyjnym i netto po III kwartałach zanotowaliśmy stratę. Jest to jednak nieodzowny koszt dynamicznego rozwoju grupy. Jestem przekonany, że nowe perspektywiczne debiuty, dostosowane budżety marketingowe oraz prowadzone działania zmierzające do poprawy efektywności kosztowej przyniosą pozytywne efekty – przekonuje, cytowany w komunikacie prezes spółki Marcin Olejarz.

W maju spółka pozyskała w ofercie publicznej 24,7 mln zł. Środki przeznaczane są na rozwój gier oraz pozyskiwanie użytkowników. Akcje w IPO spółka sprzedawała po cenie wynoszącej 19 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Producent gier mobilnych wszedł na giełdę z przytupem

Reklama
Reklama

Najważniejszymi grami BoomBita, generującymi w trzech kwartałach 2019 r. największe przychody są produkcje w tzw. formule GaaS: „Tanks A Lot!”, „Darts Club” oraz „Idle Coffee Corp”, które przyniosły w tym okresie łącznie 25 mln zł przychodów ( 68 proc. łącznych przychodów grupy). W listopadzie zadebiutowały dwie nowe gry: „Monster Idle Factory” (debiut 7 listopada) oraz „Archery Club” (21 listopada).

– 21 listopada odbył się globalny launch naszej długo oczekiwanej gry – „Archery Club”. Dane dotyczące monetyzacji i retencji pokazują, że gra ma znacznie większy potencjał niż „DartsClub”. Świadczą o tym także wyniki osiągnięte przez grę w pierwszych dniach po debiucie – w pierwszym tygodniu gra zanotowała blisko milion pobrań – informuje Hannibal Soares, wiceprezes BoomBita.

Gry & e-Sport
The Game Awards 2025 przyznane. Zwycięska gra bije rekordy popularności
Gry & e-Sport
Rewolucja w grach: AI tworzy postacie, które myślą jak ludzie
Gry & e-Sport
Już jest hitem w USA. CD Projekt pokazał zwiastun „Wiedźmina 4” z niezwykłą grafiką
Gry & e-Sport
Kiedy pojawi się czwarty Wiedźmin? CD Projekt odsłania kolejne karty
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Gry & e-Sport
A jednak wojna… Kontrowersyjna gra o rosyjskiej inwazji na Polskę
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama