BoomBit rozczarował wynikami, ale wierzy w „Archery Club”

Producent gier jest dziś na warszawskiej giełdzie niechlubnym liderem spadków, które sięgają 20 proc. Zarząd uspokaja.

Publikacja: 28.11.2019 12:09

BoomBit rozczarował wynikami, ale wierzy w „Archery Club”

Foto: mat. pras.

W trakcie trzech kwartałów 2019 r. przychody grupy wyniosły 37 mln zł i były wyższe o 10 mln zł niż rok temu. W samym III kwartale przychody osiągnęły rekordowy w historii grupy poziom 14,8 mln zł. Z kolei wynik EBTDA w trakcie trzech kwartałów wyniósł 1,2 mln zł. Natomiast na poziomie operacyjnym oraz netto grupa zanotowała stratę – odpowiednio w wysokości 3 mln zł oraz 2,9 mln zł.

CZYTAJ TAKŻE: Są pierwsze polskie ofiary wojny handlowej USA z Chinami

– Ze względu na znaczący wzrost organizacji, a co za tym idzie bazy kosztowej oraz wysoki poziom wydatków na pozyskiwanie użytkowników oraz jednorazowe koszty związane z IPO, na poziomie operacyjnym i netto po III kwartałach zanotowaliśmy stratę. Jest to jednak nieodzowny koszt dynamicznego rozwoju grupy. Jestem przekonany, że nowe perspektywiczne debiuty, dostosowane budżety marketingowe oraz prowadzone działania zmierzające do poprawy efektywności kosztowej przyniosą pozytywne efekty – przekonuje, cytowany w komunikacie prezes spółki Marcin Olejarz.

W maju spółka pozyskała w ofercie publicznej 24,7 mln zł. Środki przeznaczane są na rozwój gier oraz pozyskiwanie użytkowników. Akcje w IPO spółka sprzedawała po cenie wynoszącej 19 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Producent gier mobilnych wszedł na giełdę z przytupem

Najważniejszymi grami BoomBita, generującymi w trzech kwartałach 2019 r. największe przychody są produkcje w tzw. formule GaaS: „Tanks A Lot!”, „Darts Club” oraz „Idle Coffee Corp”, które przyniosły w tym okresie łącznie 25 mln zł przychodów ( 68 proc. łącznych przychodów grupy). W listopadzie zadebiutowały dwie nowe gry: „Monster Idle Factory” (debiut 7 listopada) oraz „Archery Club” (21 listopada).

– 21 listopada odbył się globalny launch naszej długo oczekiwanej gry – „Archery Club”. Dane dotyczące monetyzacji i retencji pokazują, że gra ma znacznie większy potencjał niż „DartsClub”. Świadczą o tym także wyniki osiągnięte przez grę w pierwszych dniach po debiucie – w pierwszym tygodniu gra zanotowała blisko milion pobrań – informuje Hannibal Soares, wiceprezes BoomBita.

W trakcie trzech kwartałów 2019 r. przychody grupy wyniosły 37 mln zł i były wyższe o 10 mln zł niż rok temu. W samym III kwartale przychody osiągnęły rekordowy w historii grupy poziom 14,8 mln zł. Z kolei wynik EBTDA w trakcie trzech kwartałów wyniósł 1,2 mln zł. Natomiast na poziomie operacyjnym oraz netto grupa zanotowała stratę – odpowiednio w wysokości 3 mln zł oraz 2,9 mln zł.

CZYTAJ TAKŻE: Są pierwsze polskie ofiary wojny handlowej USA z Chinami

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt