BoomBit rozczarował wynikami, ale wierzy w „Archery Club”

mat. pras.

Producent gier jest dziś na warszawskiej giełdzie niechlubnym liderem spadków, które sięgają 20 proc. Zarząd uspokaja.

W trakcie trzech kwartałów 2019 r. przychody grupy wyniosły 37 mln zł i były wyższe o 10 mln zł niż rok temu. W samym III kwartale przychody osiągnęły rekordowy w historii grupy poziom 14,8 mln zł. Z kolei wynik EBTDA w trakcie trzech kwartałów wyniósł 1,2 mln zł. Natomiast na poziomie operacyjnym oraz netto grupa zanotowała stratę – odpowiednio w wysokości 3 mln zł oraz 2,9 mln zł.

CZYTAJ TAKŻE: Są pierwsze polskie ofiary wojny handlowej USA z Chinami

– Ze względu na znaczący wzrost organizacji, a co za tym idzie bazy kosztowej oraz wysoki poziom wydatków na pozyskiwanie użytkowników oraz jednorazowe koszty związane z IPO, na poziomie operacyjnym i netto po III kwartałach zanotowaliśmy stratę. Jest to jednak nieodzowny koszt dynamicznego rozwoju grupy. Jestem przekonany, że nowe perspektywiczne debiuty, dostosowane budżety marketingowe oraz prowadzone działania zmierzające do poprawy efektywności kosztowej przyniosą pozytywne efekty – przekonuje, cytowany w komunikacie prezes spółki Marcin Olejarz.

W maju spółka pozyskała w ofercie publicznej 24,7 mln zł. Środki przeznaczane są na rozwój gier oraz pozyskiwanie użytkowników. Akcje w IPO spółka sprzedawała po cenie wynoszącej 19 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Producent gier mobilnych wszedł na giełdę z przytupem

Najważniejszymi grami BoomBita, generującymi w trzech kwartałach 2019 r. największe przychody są produkcje w tzw. formule GaaS: „Tanks A Lot!”, „Darts Club” oraz „Idle Coffee Corp”, które przyniosły w tym okresie łącznie 25 mln zł przychodów ( 68 proc. łącznych przychodów grupy). W listopadzie zadebiutowały dwie nowe gry: „Monster Idle Factory” (debiut 7 listopada) oraz „Archery Club” (21 listopada).

– 21 listopada odbył się globalny launch naszej długo oczekiwanej gry – „Archery Club”. Dane dotyczące monetyzacji i retencji pokazują, że gra ma znacznie większy potencjał niż „DartsClub”. Świadczą o tym także wyniki osiągnięte przez grę w pierwszych dniach po debiucie – w pierwszym tygodniu gra zanotowała blisko milion pobrań – informuje Hannibal Soares, wiceprezes BoomBita.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kim są programiści? Wielkie badanie i niespodzianki

Stereotypy o świecie IT niestety nie biorą się znikąd: ok. 90 proc. z nich ...

Gogle, które mają być żyłą złota

Przyszły rok ma należeć do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Tego typu rozwiązania – zdaniem ...

Terminator powraca z hukiem. Film ma być brutalny i ponury

W filmie “Terminator: Dark Fate” (Mroczne przeznaczenie) ponownie wystąpią Arnold Schwarzenegger, jako cyborg oraz ...

Silniki BMW zabrzmią muzyką Zimmera

Niemiecki kompozytor filmowy Hans Zimmer pisze teraz muzykę do… samochodów elektrycznych. Rozpoczął właśnie współpracę ...

Przyszłość tabletów przesądzona? To skąd ten skok sprzedaży.

Elektroniczne tabliczki wróciły do łask – wynika z najnowszych danych. Czy rosnący popyt zwiastuje ...

Świetny debiut giełdowy wielkiego konkurenta Ubera

Akcje firmy Lyft, która jest największym rywalem Ubera na rynku amerykańskim, wzrosły na otwarciu ...