Producent gier mobilnych wszedł na giełdę z przytupem

Fotorzepa, Robert Gardziński

Na parkiecie we wtorek pojawił się dziewiąty producent gier. Na otwarciu jego prawa do akcji podrożały o prawie 20 proc. przy wysokich obrotach.

BoomBit to 461. spółka notowana na rynku głównym i 4-ty tegoroczny debiutant, a de facto pierwszy „prawdziwy”, ponieważ trzy wcześniejsze były to firmy przenoszące się z rynku NewConnect.

BoomBit jest międzynarodowym producentem i wydawcą gier mobilnych. Produkuje gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także  na  Nintendo Switch. W jego biurach obecnie pracuje ponad 250 specjalistów. Ma na koncie   kilkaset tytułów, których łączna liczba pobrań przekroczyła 550 mln. Do najpopularniejszych gier BoomBita należą „Dancing Line”, „Build a Bridge!”, „Tanks A Lot!”, „Darts Club”, „Car Driving School Simulator” oraz gry z serii „Tiny Gladiators”. Dzięki pieniądzom pozyskanym z emisji akcji  chce przyspieszyć rozwój biznesu.

CZYTAJ TAKŻE: Zostań żołnierzem, dilerem narkotyków, a potem idź do spa

Do obrotu wprowadzonych zostało 7,3 mln praw do akcji. W kwietniu spółka przeprowadziła ofertę publiczną, której wartość wyniosła 35,2 mln zł (w tym emisja nowych akcji 24,7 mln zł). W transzy inwestorów indywidualnych przydzielono 701.500 walorów z 1300.000 akcji nowej emisji. Inwestorom instytucjonalnym przydzielono pozostałą część nowo emitowanych akcji oraz akcje sprzedawane przez dotychczasowych akcjonariuszy w łącznej liczbie 1.148.500.

BoomBit uplasował akcje po cenie 19 zł za sztukę. Zapisy przyjmowano po cenie maksymalnej wynoszącej 35,50 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie firmy sypną grami jeszcze wiosną

Spółka podkreśla, że jej  oferta  cieszyła się sporym zainteresowaniem ze strony inwestorów indywidualnych – liczba zapisów w tej transzy wyniosła 3 183, a stopa redukcji 53,45 proc. Liczba blisko 3,2 tys. zapisów stawia IPO na 6. miejscu pod względem popularności ofert wśród inwestorów indywidualnych na GPW w ostatnich czterech latach. Pod tym względem większymi ofertami mogą się pochwalić m.in. Play, Wirtualna Polska, czy Dino Polska. Z kolei jeśli chodzi o branżę gamingową – jest to największa liczba zapisów inwestorów indywidualnych w historii GPW.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Popłyną miliardy dla startupów

Polski Fundusz Rozwoju zawarł umowy z 21 funduszami, które rozkręcą rodzime innowacje. W czwartek ...

2019 to rok informatyków

Największym wzięciem na rynku pracy będą się cieszyć informatycy, na czele z programistami Java, ...

Amerykanie bronią swoich technologii przed Chińczykami

Administracja Trumpa rozważa wprowadzenie restrykcji na eksport zaawansowanych technologii. To zakaz przygotowywany głównie z ...

Startupy 2019. Remote-how chce zdalnej pracy dla każdego

Warszawski startup w styczniu br. wypuści na rynek pierwszy program edukacji i certyfikacji pracy ...

Powstaje kobiecy LinkedIn

Założycielka Nasty Gal – popularnego sklepu internetowego z ubraniami dla kobiet, Sophia Amoruso, wprowadza ...

Aleksander Czarnowski: Internet rzeczy już dziś nas otacza

Wciąż przeważa myślenie, że bezpieczeństwo nie musi być elementarną funkcjonalnością, jest tylko dodatkiem. Ale ...