Producent gier mobilnych wszedł na giełdę z przytupem

Fotorzepa, Robert Gardziński

Na parkiecie we wtorek pojawił się dziewiąty producent gier. Na otwarciu jego prawa do akcji podrożały o prawie 20 proc. przy wysokich obrotach.

BoomBit to 461. spółka notowana na rynku głównym i 4-ty tegoroczny debiutant, a de facto pierwszy „prawdziwy”, ponieważ trzy wcześniejsze były to firmy przenoszące się z rynku NewConnect.

BoomBit jest międzynarodowym producentem i wydawcą gier mobilnych. Produkuje gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także  na  Nintendo Switch. W jego biurach obecnie pracuje ponad 250 specjalistów. Ma na koncie   kilkaset tytułów, których łączna liczba pobrań przekroczyła 550 mln. Do najpopularniejszych gier BoomBita należą „Dancing Line”, „Build a Bridge!”, „Tanks A Lot!”, „Darts Club”, „Car Driving School Simulator” oraz gry z serii „Tiny Gladiators”. Dzięki pieniądzom pozyskanym z emisji akcji  chce przyspieszyć rozwój biznesu.

CZYTAJ TAKŻE: Zostań żołnierzem, dilerem narkotyków, a potem idź do spa

Do obrotu wprowadzonych zostało 7,3 mln praw do akcji. W kwietniu spółka przeprowadziła ofertę publiczną, której wartość wyniosła 35,2 mln zł (w tym emisja nowych akcji 24,7 mln zł). W transzy inwestorów indywidualnych przydzielono 701.500 walorów z 1300.000 akcji nowej emisji. Inwestorom instytucjonalnym przydzielono pozostałą część nowo emitowanych akcji oraz akcje sprzedawane przez dotychczasowych akcjonariuszy w łącznej liczbie 1.148.500.

BoomBit uplasował akcje po cenie 19 zł za sztukę. Zapisy przyjmowano po cenie maksymalnej wynoszącej 35,50 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie firmy sypną grami jeszcze wiosną

Spółka podkreśla, że jej  oferta  cieszyła się sporym zainteresowaniem ze strony inwestorów indywidualnych – liczba zapisów w tej transzy wyniosła 3 183, a stopa redukcji 53,45 proc. Liczba blisko 3,2 tys. zapisów stawia IPO na 6. miejscu pod względem popularności ofert wśród inwestorów indywidualnych na GPW w ostatnich czterech latach. Pod tym względem większymi ofertami mogą się pochwalić m.in. Play, Wirtualna Polska, czy Dino Polska. Z kolei jeśli chodzi o branżę gamingową – jest to największa liczba zapisów inwestorów indywidualnych w historii GPW.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Japonia najbardziej cyberbezpieczna, Polskę w dół ciągną zawirusowane smartfony

W globalnym rankingu bezpieczeństwa cyfrowego Polska jest nieco powyżej światowej średniej. Wygrywa kraj Kwitnącej ...

Cyberataki: najbardziej boimy się wycieku i utraty danych

W 2018 roku aż 93 proc. amerykańskich firm zetknęło się z incydentem zakwalifikowanym jako ...

Sztuczna inteligencja wymyśla nowe zaskakujące smaki

Koncern McCormick z pomocą inżynierów IBM stworzył sztuczną inteligencję, która pomaga tworzyć nowe mieszanki ...

Rosja szykuje kaganiec na internetowych gigantów

Kreml chce podporządkować sobie w Rosji m.in. Google i Facebooka. Kary mogą być wysokie. ...

Na polskim YouTube można nieźle zarobić

Sprzedawanie na YouTube nie jest proste, gdyż wbrew pozorom to nowy rynek, którego wielu ...

W AGD hitem suszarka do ubrań i ekspres do kawy

Sprzedaż w Polsce takich produktów jak lodówki, pralki, kuchenki i zmywarki sięgnęła w ub.r. ...