Producent gier mobilnych wszedł na giełdę z przytupem

Fotorzepa, Robert Gardziński

Na parkiecie we wtorek pojawił się dziewiąty producent gier. Na otwarciu jego prawa do akcji podrożały o prawie 20 proc. przy wysokich obrotach.

BoomBit to 461. spółka notowana na rynku głównym i 4-ty tegoroczny debiutant, a de facto pierwszy „prawdziwy”, ponieważ trzy wcześniejsze były to firmy przenoszące się z rynku NewConnect.

BoomBit jest międzynarodowym producentem i wydawcą gier mobilnych. Produkuje gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także  na  Nintendo Switch. W jego biurach obecnie pracuje ponad 250 specjalistów. Ma na koncie   kilkaset tytułów, których łączna liczba pobrań przekroczyła 550 mln. Do najpopularniejszych gier BoomBita należą „Dancing Line”, „Build a Bridge!”, „Tanks A Lot!”, „Darts Club”, „Car Driving School Simulator” oraz gry z serii „Tiny Gladiators”. Dzięki pieniądzom pozyskanym z emisji akcji  chce przyspieszyć rozwój biznesu.

CZYTAJ TAKŻE: Zostań żołnierzem, dilerem narkotyków, a potem idź do spa

Do obrotu wprowadzonych zostało 7,3 mln praw do akcji. W kwietniu spółka przeprowadziła ofertę publiczną, której wartość wyniosła 35,2 mln zł (w tym emisja nowych akcji 24,7 mln zł). W transzy inwestorów indywidualnych przydzielono 701.500 walorów z 1300.000 akcji nowej emisji. Inwestorom instytucjonalnym przydzielono pozostałą część nowo emitowanych akcji oraz akcje sprzedawane przez dotychczasowych akcjonariuszy w łącznej liczbie 1.148.500.

BoomBit uplasował akcje po cenie 19 zł za sztukę. Zapisy przyjmowano po cenie maksymalnej wynoszącej 35,50 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie firmy sypną grami jeszcze wiosną

Spółka podkreśla, że jej  oferta  cieszyła się sporym zainteresowaniem ze strony inwestorów indywidualnych – liczba zapisów w tej transzy wyniosła 3 183, a stopa redukcji 53,45 proc. Liczba blisko 3,2 tys. zapisów stawia IPO na 6. miejscu pod względem popularności ofert wśród inwestorów indywidualnych na GPW w ostatnich czterech latach. Pod tym względem większymi ofertami mogą się pochwalić m.in. Play, Wirtualna Polska, czy Dino Polska. Z kolei jeśli chodzi o branżę gamingową – jest to największa liczba zapisów inwestorów indywidualnych w historii GPW.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Amerykański policjant z polską technologią

Wrocławski system kopania danych, czyli tzw. data miningu, to prawdziwy bat na przestępców. Innowacyjna ...

Zimny prysznic dla rządu. Polskie startupy cienko przędą

Brakuje dobrych projektów, w które mogą inwestować fundusze VC, oraz pieniędzy na międzynarodowy rozwój ...

OSE wyrównuje szanse polskich uczniów

Ogólnopolska Sieć Edukacyjna ma za zadanie nie tylko dostarczyć do wszystkich polskich szkół szybki, ...

Tanie jedzenie na wynos. Aplikacja Too Good To Go już w Polsce

W lipcu do Polski weszła wyjątkowa aplikacja do walki z marnowaniem jedzenia Too Good ...

Wpisują się w trendy

Zespół naukowców Katedry Technologii i Analizy Instrumentalnej Instytutu Nauk o Jakości Uniwersytetu Ekonomicznego w ...

Korea Północna ma już własną konsolę do gier. I nie tylko

Samowystarczalność kraju rządzonego przez Kim Dzong Una dotyczy również rozrywki. Dlatego zamiast stawiać na ...