W ciągu ostatnich trzech lat procent osób grających w gry wideo, a mających powyżej 50 lat, wzrósł z 38 w 2016 r. do 44 w roku 2019.
Jak wynika z badań AARP, wśród osób starszych częściej cyfrowym rozrywkom poświęcają się kobiety (49 proc.; w przypadku mężczyzn – 40 proc.).
CZYTAJ TAKŻE: Potentat z USA ma kłopoty przez polską grę. Powód? Marihuana
Ci, którzy nie grają, twierdzą, że nie interesuje ich taka zabawa (57 proc.). Ale wśród graczy 50+ aż 47 proc. robi to regularnie każdego dnia. 73 proc. ankietowanych deklaruje, że do gier używa smartfonów, 47 proc. – komputerów, a tylko 13 proc. – konsoli. Badania pokazują, że jeśli chodzi o rodzaj gry, dominują te logiczne i karciane (odpowiednio po 49 i 47 proc.).
AARP szacuje, że osoby powyżej 50. roku życia w ub.r. na cyfrową rozrywkę wydały 3,5 mld dol.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.