Gry mobilne idą jak burza. Pomaga pandemia

Sektor cyfrowej rozrywki jest beneficjentem trwającej pandemii – wynika z najnowszych szacunków portalu Sensor Tower. To dobra wiadomość dla takich firm jak Ten Square Games czy T-Bull.

Publikacja: 01.07.2020 12:28

Gry mobilne idą jak burza. Pomaga pandemia

Foto: Bloomberg

Wydatki na gry mobilne wzrosły w pierwszym półroczu 2020 r. o 21,2 proc. rok do roku, do 36,6 mld dol. Gry pobrano łącznie 28,5 mld razy, czyli o 42,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku – wynika z szacunków portalu Sensor Tower, które podał PAP.

Wydatki na gry w sklepie App Store wzrosły o 22,7 proc. do 22,2 mld dol., a w sklepie Google Play o 19 proc. do 14,4 mld dol. Jak szacuje Sensor Tower, łącznie na wszystkie aplikacje mobilne wydano w pierwszym półroczu ponad 50 mld dol., o 23,4 proc. więcej niż przed rokiem. Portal zwraca uwagę, że dynamika wzrosła w porównaniu z zestawieniami pierwszych półroczy 2019 i 2018 roku, kiedy tempo wzrostu sięgnęło 20 proc. Analitycy uzasadniają to skutkami trwającej pandemii COVID-19, która zwiększyła popyt na cyfrową rozrywkę.

Aplikacje mobilne pobrano w pierwszej połowie tego roku 71,5 mld razy, czyli o 26,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Większość pobrań, 53,2 mld, miała miejsce w Google Play. W samym II kwartale wydatki na aplikacje mobilne wyniosły 26,4 mld dol. i były o 28,8 proc. wyższe rok do roku.

CZYTAJ TAKŻE: Zagraniczni eksperci oczarowani: Polska gra może być hitem wiele lat

Dane publikowane w ostatnich latach przez portal branżowy Newzoo potwierdzają, że gry na urządzenia mobilne są najszybciej rozwijającym się segmentem w całym rynku gier. Wartość tego segmentu w 2020 r. może przekroczyć 77 mld dol., co oznacza kilkunastoprocentowy wzrost względem 2019 r. Natomiast w 2023 r. wartość rynku gier mobilnych może przekroczyć poziom 100 mld dol. – szacuje Newzoo.

Na GPW przedstawicielem sektora gier mobilnych jest m.in. Ten Square Games. Jego notowania poruszają się w mocnym trendzie wzrostowym. W środę przez południem za akcję TSG trzeba zapłacić 531 zł, po wzroście o ponad 2 proc. Przekłada się to na kapitalizację przekraczającą 3,8 mld zł. Wyższą niż wycena takich firm jak Energa, Enea czy Grupa Azoty.

Wydatki na gry mobilne wzrosły w pierwszym półroczu 2020 r. o 21,2 proc. rok do roku, do 36,6 mld dol. Gry pobrano łącznie 28,5 mld razy, czyli o 42,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku – wynika z szacunków portalu Sensor Tower, które podał PAP.

Wydatki na gry w sklepie App Store wzrosły o 22,7 proc. do 22,2 mld dol., a w sklepie Google Play o 19 proc. do 14,4 mld dol. Jak szacuje Sensor Tower, łącznie na wszystkie aplikacje mobilne wydano w pierwszym półroczu ponad 50 mld dol., o 23,4 proc. więcej niż przed rokiem. Portal zwraca uwagę, że dynamika wzrosła w porównaniu z zestawieniami pierwszych półroczy 2019 i 2018 roku, kiedy tempo wzrostu sięgnęło 20 proc. Analitycy uzasadniają to skutkami trwającej pandemii COVID-19, która zwiększyła popyt na cyfrową rozrywkę.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gry & e-Sport
Palestyńczyk mści się za rodzinę. Gry wideo szybko reagują na wydarzenia
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Gry & e-Sport
„Niezwyciężony” według Lema z dobrymi ocenami. Gorzej z zainteresowaniem graczy
Gry & e-Sport
Dziś premiera „Niezwyciężonego”. To gra oparta na powieści Stanisława Lema
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt