„Cyberpunk” już się zwrócił CD Projektowi. Ale na giełdzie mocne spadki

Bloomberg

Wartość należności licencyjnych z tytułu sprzedaży przedpremierowej „Cyberpunka” we wszystkich kanałach cyfrowych przewyższyła łączne nakłady na produkcję i marketing.

CD Projekt szacuje, że wartość należności licencyjnych z tytułu zrealizowanej sprzedaży przedpremierowej gry „Cyberpunk 2077” we wszystkich kanałach cyfrowych przewyższyła łączną sumę całkowitych nakładów na wyprodukowanie gry oraz kosztów jej marketingu i promocji, zarówno dotychczasowych, jak i planowanych do końca 2020 r. – podała spółka w komunikacie dziś rano.

CZYTAJ TAKŻE: Sklepy liczą na żniwa. Żadnych promocji na „Cyberpunka”

Wczoraj pojawiła się informacja, że w przedsprzedaży złożono zapisy na ponad 8 mln zamówień – to poziom przekraczający oczekiwania zarządu i rynku.

Premiera gry „Cyberpunk 2077” w wersji na komputery PC w serwisach Steam, GOG i Epic Store oraz na Google Stadia odbyła się w czwartek, w Polsce  o godz. 1:00 w nocy. Z kolei premiera na konsolach PlayStation i Xbox w każdym kraju odbyła się o północy lokalnego czasu.

Na koniec września 2020 r.  nakłady na prace rozwojowe segmentu produkcyjnego grupy wynosiły 494,6 mln zł. Pozycja ta zawiera głównie koszty prac nad „Cyberpunkiem”. Zdaniem analityków po uwzględnieniu nakładów na marketing, łączne koszty prac nad nową grą przekroczyły 1 mld zł.

CZYTAJ TAKŻE: „Cyberpunk” rozbił bank. Ale gorsze opinie graczy

Na portalu Metacritic gra zebrała 91 pkt na 100. Z kolei na portalu Steam wczoraj 71 proc. opinii było pozytywnych, w ciągu dnia ten odsetek rósł. Dziś rano wynosi 76 proc.

Notowania CD Projektu w piątek rano kontynuują spadki. Wczoraj akcje potaniały o 8 proc., a dziś przecena wcale nie słabnie. Po rozpoczęciu sesji akcje taniały o 3-4 proc., ale potem wyprzedaż przybrała na sile. Na koniec sesji spadki sięgnęły 11,5 proc. Przy obecnym kursie kapitalizacja CD Projektu wynosi niespełna 34 mld zł. Jest niższa niż wycena KGHM i PKO BP.

Inwestorów niepokoją liczne błędy, które się uwidoczniły oraz słabsze oceny graczy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Spielberg: Netflix nie zasługuje na Oscary

W Hollywood przybywa głosów, że produkcje streamingowych gigantów nie powinny starać się o głosy ...

Co Rosjanki kupują w sieci w czas pandemii? Niespodzianka

Rosjanie, podobni jak wiele innych nacji, przeszli na zakupy on-line. Co kupują w sieci? ...

Elon Musk łączy ludzki mózg ze sztuczną inteligencją

Założyciel Tesli Elon Musk na pierwszej konferencji NeuraLink ujawnił szczegóły budowy interfejsu mózg-komputer, nad ...

Netflix ujawnił swój najpopularniejszy serial wszechczasów

Serwis streamingowy zdradził, że największy sukces ze wszystkich jego produkcji bezdyskusyjnie osiągnął trzeci sezon ...

Paweł Rożyński: Dwóch się bije, trzeci korzysta

Konflikt USA i Chin o handel i prymat technologiczny jest groźny dla światowej gospodarki, ...

Chińskie spółki high-tech czekają trudne czasy

W chińskim sektorze technologicznym powstała bańka, która czeka na pęknięcie – piszą analitycy firmy ...