W te hity grają na smartfonach Polacy

Adobe Stock

Pandemia i lockdowny sprawiły, że coraz więcej czasu spędzamy w swoich telefonach komórkowych. Nic dziwnego, że rynek produkcji gier na te urządzenia rośnie jak szalony.

Newzoo szacuje, iż w 2023 r. globalny rynek cyfrowej rozrywki mobilnej może być wart ponad 100 mld dol. A jaki gry zdominowały nasze smartfony? Firma Spicy Mobile zbadała, które aplikacje cieszą się obecnie największą popularnością wśród polskich graczy. Na czele rankingu pojawiły się dwie gry symulacyjne dotyczące randek: „Love Sick” i „Dream Zone”. Korzysta z nich już więcej osób niż z typowych aplikacji randkowych. W ciągu miesiąca oba tytuły, w których użytkownicy wcielają się w wybraną postać i przeżywają miłosne przygody, odnotowały największy zasięg – ponad 6 proc. Co ciekawe, zasięg aplikacji randkowych Badoo i Tinder to poniżej 3 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie studio znane z oskarowych animacji wyprodukuje gry

Dominik Stocki, specjalizujący się w Spicy Mobile w marketingu mobilnym adresowanym do graczy, wskazuje, że nie tak dawno do najpopularniejszych gier należały te rekreacyjne, jak „Pou”, „My Talking Tom”, czy „Candy Crush Saga”, z których mogły korzystać całe rodziny. – Aktualnie w rankingu prowadzą gry symulacyjne dla dorosłych użytkowników – zaznacza.

Badania pokazują, że trzecie miejsce na podium pod względem popularności nad Wisłą zajęła produkcja firmy Supercell – gra „Brawl Stars”. Tytuł, który umożliwia toczenie dynamicznych bitew pomiędzy drużynami graczy lub w tzw. trybie battle royale, znalazł się na prawie 4 proc. smartfonów. Top 5 gier mobilnych w naszym kraju zamykają dwie produkcje Playrix – „Homescapes” (3,27 proc.) oraz „Gardenscapes” (3,14 proc.). Ale – jak zauważają eksperci – biorąc pod uwagę liczbę wywołań aplikacji na pierwszy ekran, na pozycję lidera wysuwa się gra planszowa TileMaster – w ciągu miesiąca polscy użytkownicy uruchomili ją około 580 mln razy. Wysoko w tym zestawieniu pojawiają się też gry „Roblox” (424 mln uruchomień), „Ball Sort Puzzle” (247 mln) i „Candy Crush Saga” (203 mln).

Rozrywka na telefonie nie jest przeznaczona wcale dla dzieci. Spicy Mobile podaje, że 86 proc. graczy w naszym kraju ma co najmniej 25 lat, a udział użytkowników w wieku 45 lat wynosi 17 proc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ameryka odcina rywali od sztucznej inteligencji

Administracja Trumpa podjęła kroki w celu ograniczenia eksportu sztucznej inteligencji do Chin i innych ...

Comarch bije się z Asseco. A ZUS pozywa

Atmosfera wokół dwóch największych polskich spółek informatycznych robi się coraz bardziej gorąca. ZUS ma ...

Po wystrzeleniu irańskich rakiet mocno rośnie kurs bitcoina

Nocny atak rakietowy na bazy amerykańskich wojsk w Iraku rozgrzał giełdy. Militarne działania Iranu, ...

Nowy król Instagrama, zdetronizował Kylie Jenner

Polubiło je już ponad 26 mln osób. To nowy rekord najczęściej „polubionych” fotografii na ...

Handlarze broni reklamują ją i sprzedają przez… Snapchata

Snapchatem zainteresowali się handlarze nielegalną bronią. Amerykańskie organy ścigania wzięły się ostro za walkę ...

Carrefour mocniej wchodzi w internet, teraz przez Szopi

Francuski gigant poza własnym e-sklepem dociera już do klientów także dzięki platformie Szopi.pl. Współpraca ...