Sprzedaż „Cyberpunka” rozczarowała. Raport CD Projektu

mat. pras.

CD Projekt opublikował raport roczny. Do końca 2020 r. sprzedał 13,7 mln kopii gry „Cyberpunk”. To mniej niż oczekiwali analitycy.

– Ubiegły rok był dla nas niezwykle intensywnym okresem, zakończonym premierą najbardziej złożonego projektu nad jakim przyszło nam pracować w ponad 26-letniej historii studia. Ogromnym wysiłkiem całego zespołu udało nam się wprowadzić na rynek nową franczyzę. Jednak jeśli chodzi o samą premierę nie wszystko poszło po naszej myśli. To była dla nas ogromna lekcja, której nigdy nie zapomnimy, ale wierzę, że teraz jest czas, aby patrzeć w przyszłość – komentuje Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Do końca 2020 r. studio sprzedało 13,7 mln kopii gry „Cyberpunk”. Analitycy oczekiwali średnio sprzedaży w okolicy 14-15 mln sztuk.

Jeśli chodzi o wyniki finansowe, to są one zgodne z szacunkami, które kilka dni temu podało studio. Z kolei sam IV kwartał wypadł gorzej niż oczekiwali analitycy.

CZYTAJ TAKŻE: CD Projekt ogłasza nową strategię i przejmuje kanadyjską firmę

W całym 2020 r. skonsolidowany zysk netto wyniósł 1154 mln zł, rosnąc ponad sześciokrotnie w ujęciu rocznym. Studio podkreśla, że choć za zdecydowaną większość wypracowanego zysku odpowiada segment CD Projekt Red, to  GOG.com także zanotował w ubiegłym roku rekordowe wyniki. Dzięki mocnemu IV kwartałowi, do którego przyczyniła się premiera „Cyberpunka”, jego przychody osiągnęły blisko 344 mln zł, a zysk netto wyniósł ponad 20 mln zł – podało studio. Poinformowało też, że kolejny udany rok mają za sobą gry z wiedźmińskiego uniwersum, które kontynuowały bardzo dobrą sprzedaż.

– „Wiedźmin 3” ma za sobą drugi najlepszy rok pod względem liczby sprzedanych kopii – lepiej sprzedawał się tylko w roku premiery, czyli już niemal 6 lat temu. W 2020 r. łączna liczba sprzedanych kopii „Wiedźmina 3” przekroczyła 30 mln, a cała trylogia sprzedała się już w ponad 50 mln egzemplarzy – mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.

Studio podkreśla, że poza kolejnymi aktualizacjami „Cyberpunka” oraz darmowymi DLC, w drugiej połowie roku planuje wydać zarówno „Cyberpunka”, jak i „Wiedźmina 3” w wersji dedykowanej konsolom najnowszej generacji. Ponadto już wkrótce swoją premierę będzie miał „The Witcher: Monster Slayer”, czyli gra mobilna wykorzystująca technologię rozszerzonej rzeczywistości.

Premiera „Cyberpunka” odbyła się 10 grudnia 2020 r. od tego czasu wycena spółki na giełdzie spadła o ponad połowę.

CZYTAJ TAKŻE: W te hity grają na smartfonach Polacy

Po czwartkowej sesji pojawiła się ważna informacja dla inwestorów: CD Projekt wypłaci dywidendę. Zarząd zarekomendował przeznaczenie 503,7 mln zł na dywidendę (czyli 5 zł na akcję), a pozostałe 628,5 mln zł z zysku za 2020 r. na kapitał zapasowy. Dniem dywidendy ma być 1 czerwca, a wypłacona ma zostać 7 czerwca. Przy cenie akcji z zamknięcia czwartkowej sesji oznacza to 2,9-proc. stopę dywidendy.

„2020 r. był rokiem premiery gry Cyberpunk 2077 i kontynuowania dobrej sprzedaży pozostałych jej tytułów, co przełożyło się na rekordowe w historii wyniki spółki” – czytamy w uzasadnieniu. Jednocześnie zarząd podkreślił, że spółka nie posiada stałej polityki dywidendowej.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Internetowe zrzutki kwitną. To domena kobiet

Internetowe zrzutki przeżywają w Polsce boom. W ciągu dwóch lat liczba osób wspierających społeczne ...

„Irlandczyka” Netfliksa w 7 dni obejrzało ponad 26 mln osób

Popularny serwis zrobił wyjątek i pochwalił się oglądalnością, gdyż powszechnie wątpiono w powodzenie aż ...

Chip na wzór ludzkiego mózgu ma być przełomem w miniaturyzacji

W poszukiwaniu nowych, bardziej wydajnych i mniejszych procesorów, badacze MIT stworzyli sztuczną synapsę, imitującą ...

Wycieków danych będzie przybywać

Cyberprzestępcy w swoich atakach coraz częściej wykorzystują zaawansowane algorytmy. Portal USA Today zatytułował opublikowany ...

Biali hakerzy na wyżerce w mcdonald’s

Niemieccy programiści odkryli lukę w systemie promocyjnym sieci restauracji McDonald’s. Za sprawą błędu w ...

Śląska firma podbija świat IT razem z Microsoftem

Wyrośli na kryzysie finansowym oraz inspiracji Doliną Krzemową. Dziś to już gracz globalny i ...