Nowe rozwiązanie jest znacznie bardziej efektywne i długotrwałe (eksperci wskazują, że żywotność baterii sięga 10 lat), a do tego niezwykłe w sposobie wytwarzania. Wystarczy wspomnieć, że owe baterie konstruowane są z przetworzonych kamizelek kuloodpornych.

Badacze, którzy swój wynalazek opisali w magazynie „Nature Communications”, wskazują, że wykorzystali sieć nanowłókien odzyskanych z kevlaru. To materiał powszechnie stosowany w kamizelkach kuloodpornych. Wykorzystali go, aby ustabilizować w swoich akumulatorach reakcję chemiczną między anodą litową a katodą siarkową. Naukowcy twierdzą, że bateria ma pięciokrotnie zwiększoną pojemność względem tradycyjnych odpowiedników, a do tego jest w stanie przetrwać ponad tysiąc cykli ładowania.

Czytaj więcej

Zamiast ładowania elektryka wymienne baterie. Giganci tworzą nowy standard

Ich zdaniem ta innowacja mogłaby być zastosowana w autach elektrycznych (akumulatoro litowo-jonowe z reguł wystarczają na kilkaset tego typu cykli). Wdrożenie nowatorskiej baterii wymagać będzie masowego recyklingu kamizelek kuloodpornych. Stojący za wynalazkiem prof. Nicholas Kotov wierzy jednak w ten projekt – już go opatentował i założył startup, który ma zająć się komercjalizacją baterii.