Oddajemy dane za bezcen. Wystarczy voucher do marketu

Adobe Stock

Prywatność i dane osobiste stają się cenną walutą w świecie internetu i nowych technologii. Zamiast ich jednak strzec, oddajemy firmom za bezcen.

Badania RIS News pokazują, że ponad połowa ankietowanych Amerykanów zgadza się udostępnić część swoich danych w zamian za specjalne bonusy i oferty. Co ciekawe, benefity nie są specjalnie wyszukane. Firma Blis, specjalizująca się w zaawansowanych usługach lokalizacyjnych, zapytała konsumentów, za ile ujawnią dane reklamodawcom. Aż 60 proc. osób przyznało, że zrobi to w zamian za kupon o wartości 10 dol.

CZYTAJ TAKŻE: Odkurzacz, który zbiera nasze dane

Wiele firm to wykorzystuje. I tak np. w zamian za zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych jedna z sieci fast foodów oferowała swoim użytkownikom darmową kanapkę, z kolei sieć franczyzowych sklepów spożywczych za dostęp do danych behawioralnych nagradzała konsumentów zniżkami. Ale nie musi to wcale oznaczać, że klienci nie są świadomi.

CZYTAJ TAKŻE: Tysiące aplikacji na Androida kradnie dane użytkowników

Część osób z premedytacją dzieli się swoimi danymi. – Konsumenci przyznają, że to, czego oczekują, to bardziej dopasowane produkty – taką deklarację złożyło 34 proc. ankietowanych – komentuje Piotr Prajsnar, ekspert Cloud Technologies.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

CI Games trafione przez fiskusa

Naczelnik Urzędu Celno-Skarbowego ocenił, że producent gier zaniżył dochód za 2013 rok o 7 ...

Amerykanie coraz mocniej cisną Huawei

Amerykański Departament Sprawiedliwości postawił oficjalne zarzuty chińskiemu koncernowi. Naciska też na sojuszników, by nie ...

e-podpis szansą banków

W ostatnich 10 latach liczba użytkowników e-podpisu powiększyła się dwukrotnie. Rynek ten będzie rósł ...

Dinozaury rocka i generacja apek

Awatary gwiazd w grach komputerowych, interakcje z fanami, coraz krótsze przeboje to przyszłość rynku ...

Rosja oferuje wsparcie Huawei

Kreml zaproponował atakowanemu przez Waszyngton chińskiemu koncernowi Huawei, by wykorzystywał w swoich urządzeniach rosyjski ...

Pisarze SF drogowskazem wielkiego biznesu

Dlaczego Nike i Ford sięgają po autorów science fiction? Mają przewidzieć przyszłość tych korporacji. ...