Sodexo z aplikacją mobilną do zarządzania benefitami

mat. pras.

Sodexo Benefits and Rewards Services wprowadza w Polsce Andjoy, aplikację mobilną dla pracowników, którzy mogą w ten sposób w jednym miejscu zarządzać benefitami z trzech obszarów: aktywności fizycznej, zdrowego odżywiania i relaksu.

Pracownik wybiera preferowane aktywności oraz decyduje, jak często będzie z nich korzystał. Może we własnym zakresie wykupić nie tylko pakiet, ale także pojedyncze wejściówki zarówno dla siebie, jak i najbliższych.

Nie potrzebuje przy tym dodatkowych kart, biletów czy wejściówek, wszystko znajdzie na ekranie swojego smartfona. Może skorzystać z jednego z trzech dostępnych pakietów (Fit, Dynamic lub Active), które może indywidualnie rozszerzyć o opcję zdrowego cateringu z dostawą do domu lub biura, a także o dodatkowe wejściówki (dla siebie, jak i jego najbliższych). Użytkownik sam decyduje, z jakiego świadczenia w ramach pakietu chce skorzystać i wprowadza zmiany, jeżeli zmieni zdanie.

Andjoy od Sodexo zostało wprowadzone już w województwach mazowieckim, małopolskim i śląskim, a docelowo ma być oferowane pracodawcom na terenie całego kraju. Sodexo to jeden z największych graczy na rynku świadczeń pozapłacowych na świecie, zatrudniając 460 tys. pracowników w 72 krajach. W Polsce oferta obejmuje karty przedpłacone wydawane z polskim bankiem, szeroki katalog nagród, e-nagród i tradycyjnych kuponów, czy kompleksową obsługę całych rozwiązań motywacyjnych.

Korzyścią dla pracodawców jest fakt, że świadczenia oferowane w ramach Andjoy mogą być finansowane z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Pracodawca ma także możliwość dofinansowania cateringu dietetycznego, a do wysokości 190 złotych miesięcznie jest zwolniony ze składki ZUS. Sam model rozliczeń Andjoy nawiązuje do powszechnie stosowanych form płatności znanych z aplikacji subskrypcyjnych do dystrybucji treści video i muzyki, a przy tym daje możliwość elastycznego zarządzania pakietem świadczeń samodzielnie przez użytkownika.

„Andjoy odpowiada na aktualne wyzwania stojące przed organizacjami związane z cyfryzacją i indywidualizacją świadczeń pracowniczych oraz pozwala budować przewagi konkurencyjne na trudnym rynku pracownika” – przekonuje firma.

Transformacja technologiczna zmieniły nie tylko sposób w jaki się komunikujemy, pracujemy czy uczymy, ale także, jak się relaksujemy i dbamy o własne zdrowie. Również na sposób dystrybucji świadczeń pracowniczych coraz większy wpływ ma technologia. Pracownicy oczekują, że pracodawcy zapewnią im nie tylko odpowiednie świadczenia, ale także, że będą one narzędziowo dostępne w formie „przyjaznej dla użytkownika” – łatwe w obsłudze, intuicyjne oraz umożliwią elastyczny dobór benefitów „tu i teraz”, bez konieczności angażowania pracodawcy w prace administracyjne.

Pracodawcy dostrzegają konieczność cyfryzacji świadczeń pozapłacowych, także dlatego, że pozwala im to zaadresować inne wyzwanie z jakim mierzą się na konkurencyjnym rynku pracy: wielopokoleniowości.

By zatrzymać w organizacji kluczowe talenty zleceniodawcy coraz bardziej skupiają się na rozpoznaniu i odpowiednim zaadresowaniu potrzeb indywidualnych pracowników, także tych, którzy z organizacją związani są umowami cywilno-prawnymi, bądź pozostającymi ze zleceniodawcą w relacji B2B.

Coraz więcej globalnych firm posiada długofalowe strategie dbania o dobrostan zatrudnionych, a przeszło 80 proc. uznaje je za jeden z ważniejszych elementów budowania zaangażowania pracowników. Przekłada się wprost na wizerunek organizacji, jako pracodawcy, wzrost efektywności procesów rekrutacyjnych, a także obniżenie wskaźnika rotacji i wzrost dobrostanu pracowników. Organizacje, które zdecydowały się wdrożyć strategię tzw. wellbeingu, obserwują dziś wyraźną poprawę produktywności.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Karol Mazurek: Współpraca banków z fintechami jest teraz modna

Wszyscy chcą działać w zwinny sposób, a ciężko zmienia się duże i osadzone w ...

Koniec dyktatu banków. Zyskają groźnych konkurentów

Bank Anglii rozważa przyznanie fintechom, czyli startupom finansowym, możliwości przyjmowania depozytów. To prawo dotychczas ...

Kosmiczne technologie pomagają na co dzień

Transfer technologii kosmicznych wewnątrz sektora i do innych branż był wiodącym tematem European Spacetech ...

Startup pomaga sprzedawać najbardziej śmierdzący owoc świat

Singapurski startup DiMuto uruchomił platformę rozproszonej bazy danych (blockchain), która będzie śledzić eksport 4 ...

Google inwestuje w… wiatraki

Amerykanie zapowiedzieli największą w historii koncernu inwestycję w energię odnawialną. Na terenie Unii wydadzą ...

„Jadł tylko to, co osobiście zabił”. Prezes Twittera wspomina obiad z Zuckerbergiem

Szefowie największych mediów społecznościowych mieli unikalne przeżycie kulinarne. Szef Twittera Jack Dorsey długo będzie ...