Sodexo z aplikacją mobilną do zarządzania benefitami

Sodexo Benefits and Rewards Services wprowadza w Polsce Andjoy, aplikację mobilną dla pracowników, którzy mogą w ten sposób w jednym miejscu zarządzać benefitami z trzech obszarów: aktywności fizycznej, zdrowego odżywiania i relaksu.

Publikacja: 05.11.2019 08:30

Sodexo z aplikacją mobilną do zarządzania benefitami

Foto: mat. pras.

Pracownik wybiera preferowane aktywności oraz decyduje, jak często będzie z nich korzystał. Może we własnym zakresie wykupić nie tylko pakiet, ale także pojedyncze wejściówki zarówno dla siebie, jak i najbliższych.

Nie potrzebuje przy tym dodatkowych kart, biletów czy wejściówek, wszystko znajdzie na ekranie swojego smartfona. Może skorzystać z jednego z trzech dostępnych pakietów (Fit, Dynamic lub Active), które może indywidualnie rozszerzyć o opcję zdrowego cateringu z dostawą do domu lub biura, a także o dodatkowe wejściówki (dla siebie, jak i jego najbliższych). Użytkownik sam decyduje, z jakiego świadczenia w ramach pakietu chce skorzystać i wprowadza zmiany, jeżeli zmieni zdanie.

Andjoy od Sodexo zostało wprowadzone już w województwach mazowieckim, małopolskim i śląskim, a docelowo ma być oferowane pracodawcom na terenie całego kraju. Sodexo to jeden z największych graczy na rynku świadczeń pozapłacowych na świecie, zatrudniając 460 tys. pracowników w 72 krajach. W Polsce oferta obejmuje karty przedpłacone wydawane z polskim bankiem, szeroki katalog nagród, e-nagród i tradycyjnych kuponów, czy kompleksową obsługę całych rozwiązań motywacyjnych.

Korzyścią dla pracodawców jest fakt, że świadczenia oferowane w ramach Andjoy mogą być finansowane z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Pracodawca ma także możliwość dofinansowania cateringu dietetycznego, a do wysokości 190 złotych miesięcznie jest zwolniony ze składki ZUS. Sam model rozliczeń Andjoy nawiązuje do powszechnie stosowanych form płatności znanych z aplikacji subskrypcyjnych do dystrybucji treści video i muzyki, a przy tym daje możliwość elastycznego zarządzania pakietem świadczeń samodzielnie przez użytkownika.

„Andjoy odpowiada na aktualne wyzwania stojące przed organizacjami związane z cyfryzacją i indywidualizacją świadczeń pracowniczych oraz pozwala budować przewagi konkurencyjne na trudnym rynku pracownika” – przekonuje firma.

Transformacja technologiczna zmieniły nie tylko sposób w jaki się komunikujemy, pracujemy czy uczymy, ale także, jak się relaksujemy i dbamy o własne zdrowie. Również na sposób dystrybucji świadczeń pracowniczych coraz większy wpływ ma technologia. Pracownicy oczekują, że pracodawcy zapewnią im nie tylko odpowiednie świadczenia, ale także, że będą one narzędziowo dostępne w formie „przyjaznej dla użytkownika” – łatwe w obsłudze, intuicyjne oraz umożliwią elastyczny dobór benefitów „tu i teraz”, bez konieczności angażowania pracodawcy w prace administracyjne.

Pracodawcy dostrzegają konieczność cyfryzacji świadczeń pozapłacowych, także dlatego, że pozwala im to zaadresować inne wyzwanie z jakim mierzą się na konkurencyjnym rynku pracy: wielopokoleniowości.

By zatrzymać w organizacji kluczowe talenty zleceniodawcy coraz bardziej skupiają się na rozpoznaniu i odpowiednim zaadresowaniu potrzeb indywidualnych pracowników, także tych, którzy z organizacją związani są umowami cywilno-prawnymi, bądź pozostającymi ze zleceniodawcą w relacji B2B.

Coraz więcej globalnych firm posiada długofalowe strategie dbania o dobrostan zatrudnionych, a przeszło 80 proc. uznaje je za jeden z ważniejszych elementów budowania zaangażowania pracowników. Przekłada się wprost na wizerunek organizacji, jako pracodawcy, wzrost efektywności procesów rekrutacyjnych, a także obniżenie wskaźnika rotacji i wzrost dobrostanu pracowników. Organizacje, które zdecydowały się wdrożyć strategię tzw. wellbeingu, obserwują dziś wyraźną poprawę produktywności.

IT

Pracownik wybiera preferowane aktywności oraz decyduje, jak często będzie z nich korzystał. Może we własnym zakresie wykupić nie tylko pakiet, ale także pojedyncze wejściówki zarówno dla siebie, jak i najbliższych.

Nie potrzebuje przy tym dodatkowych kart, biletów czy wejściówek, wszystko znajdzie na ekranie swojego smartfona. Może skorzystać z jednego z trzech dostępnych pakietów (Fit, Dynamic lub Active), które może indywidualnie rozszerzyć o opcję zdrowego cateringu z dostawą do domu lub biura, a także o dodatkowe wejściówki (dla siebie, jak i jego najbliższych). Użytkownik sam decyduje, z jakiego świadczenia w ramach pakietu chce skorzystać i wprowadza zmiany, jeżeli zmieni zdanie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
IT
Nowi królowie IT. Już nie programiści czy developerzy zarabiają najwięcej
IT
Lawinowo przybywa programistów na swoim. Mają bardzo niepewną przyszłość
IT
Szybki wzrost długów w firmach IT. Topią je... klienci
IT
Koniec eldorado w polskim IT. Niższe płace i zwolnienia pracowników
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
IT
Polska ruszyła w technologiczną pogoń za europejskimi liderami. Wielki potencjał IT