Dotychczas to duże sieci narzucały rytm promocji oraz ich skalę, ponieważ z racji rozmiarów mogły je negocjować bezpośrednio z producentami. Małe sklepy takich możliwości nie miały, ale to się teraz zmienia dzięki technologii. Platforma M/platform łączy ok. 10 tys. sklepów, a dzięki informacjom z kas o tym, co danego dnia się sprzedało, widać, jaka akcja ma sens. Dlatego otworzyły się nowe możliwości.
– Inicjatywa zorganizowania promocji wychodzi od producentów, my udostępniamy narzędzia, aby realizacja i sprawdzenie skuteczności akcji było możliwe na skalę krajową. W tej chwili oferujemy ok. 80 akcji jednocześnie, to prawdopodobnie największa wielokategoryjna, ogólnopolska promocja w małych sklepach w historii – mówi Robert Tomaszewski, prezes grupy kapitałowej COMP, operatora platformy.
CZYTAJ TAKŻE: Pandemiczny szał na zakupy w internecie. Wzrosty o 400 proc.
– Promocje mają ogromny wpływ na sprzedaż, stanowią 20–30 proc. obrotu na rynku. W naszym przypadku wartość sprzedaży w promocji to od kilkunastu do ponad 20 proc. oferty producentów. Jest też dodatkowy efekt, obserwujemy aż 59,6 proc. wzrostu wartości koszyka, w którym choć jeden produkt jest w promocji. Natomiast na pojedynczym promowanym produkcie obserwowaliśmy nawet 140 proc. wzrostu – mówi Tomasz Jasinkiewicz, wiceprezes COMP Platforma Usług.