Wkrótce przepisy związane z dyrektywą PSD2 zmienią sposób, w jaki płacimy za zakupy online. Przy transakcjach kartą wymagane będzie stosowanie tzw. silnego uwierzytelnienia. Czy rodzimi internauci są przygotowani na te zmiany?
Przyszłość to biometria
Mastercard zaprezentował wyniki badania „Bezpieczne e-zakupy”, w którym przyjrzał się postawom polskich konsumentów wobec zakupów online, także w kontekście nadchodzących zmian w płatnościach w e-commerce. Z badania wyłania się obraz internauty będącego entuzjastą zakupów w sieci, który jednocześnie jest otwarty na korzystanie z biometrycznych form autentykacji płatności. Zdecydowana większość polskich e-konsumentów (76 proc.) jest przekonana, że silne uwierzytelnienie przy płatnościach kartą online jest potrzebne. Deklarują oni, że dodatkowy element potwierdzający tożsamość i zwiększający ich bezpieczeństwo nie zniechęci ich do płacenia w ten sposób. Wręcz przeciwnie – ponad co czwarty ankietowany sygnalizuje, że dzięki temu będzie płacił kartą w internecie jeszcze częściej.
CZYTAJ TAKŻE: Tożsamość pewna jak w banku. Banki wprowadzają mojeID
Różnego rodzaju systemy biometryczne czeka więc świetlana przyszłość. – W ciągu najbliższych kilku lat biometria stanie się nowym standardem potwierdzania tożsamości, wypierając tym samym kody czy hasła. Te zdarza się nam zapominać, co często skutkuje porzucaniem koszyka w czasie zakupów online – komentuje Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju nowego biznesu w polskim oddziale Mastercard.
47 proc. polskich e-konsumentów preferowałoby biometryczne uwierzytelnienie przy płatnościach kartą, zarówno online, jak i w sklepach fizycznych