Organizowany przez pracodawców w przyspieszonym tempie home office mocno zachwiał relacjami z i pomiędzy pracownikami. Czwarty tydzień pracy z domu wzmaga poczucie izolacji i lęk o to, co czeka nas po powrocie do względnej normalności. Niepewność podsycają medialne doniesienia ze wszystkich stron świata.
– Nie wszyscy odnajdują się w trybie home office, u wielu osób pojawia się poczucie odizolowania i strach, także o to, jak w sytuacji kryzysu gospodarczego, z którym niewątpliwie już dziś mamy do czynienia, poradzi sobie nasza firma. Jesteśmy częścią zespołu i w tym trudnym czasie potrzebujemy wsparcia tak przełożonego, jak i kolegów. Tworząc portal #aktywnieswiadomi użyliśmy mechanizmów, które pozwalają utrzymać zespołowość i realny kontakt między pracownikami a pracodawcą, a także w samym zespole – tłumaczy Paweł Kornosz, prezes YesIndeed. YesIndeed, właściciel platformy benefitowej WannaBuy, jest pomysłodawcą przedsięwzięcia.
Na platformie #aktywnieswiadomi pracodawcy mogą komunikować się z pracownikami, a także ich edukować np. poprzez udział w quizie na temat zasad BHP, wiedzy na temat produktu czy usługi firmy. Z kolei pracownicy mogą się wymieniać informacjami, tworzyć kluby dyskusyjne, grać wspólnie np. w scrabble, prezentować potrawy, które udało im się przygotować na podstawie przepisów Ani Starmach, oceniać i komentować. Każda aktywność związana z życiem firmy, ale też sportowa czy edukacyjna jest premiowana. Zebrane punkty użytkownicy mogą wymieniać np. na rabaty lub e-vouchery na produkty i do wybranych sklepów m.in. Purella Superfoods, BeRaw, tagomago.pl, Norauto, Virtualo, mubi.pl czy Zalando, 4F i Apart.
CZYTAJ TAKŻE: Witajcie w nowym, zdalnym świecie
– Zaprosiliśmy do projektu mniejszych dostawców z Polski, niewielkie sklepy, które mają obecnie kłopot ze sprzedażą swoich produktów czy usług. Czekamy na kolejnych przedsiębiorców, którzy potrzebują rynku zbytu. Łączymy ich z pracownikami i pracodawcami, dziś to już kilkanaście tysięcy osób – zwraca uwagę Paweł Kornosz.