Reklama
Rozwiń

Jak odnaleźć się w trybie home office. Nowy portal chce wesprzeć firmy

Platforma #aktywnieswiadomi umożliwia stałą komunikację między pracodawcami i pracownikami, a także jest projektem dla całych rodzin, które muszą odnaleźć się w nowej rzeczywistości, w której dom i praca współistnieją w jednej przestrzeni.

Publikacja: 07.04.2020 19:59

Jak odnaleźć się w trybie home office. Nowy portal chce wesprzeć firmy

Foto: Adobe Stock

Organizowany przez pracodawców w przyspieszonym tempie home office mocno zachwiał relacjami z i pomiędzy pracownikami. Czwarty tydzień pracy z domu wzmaga poczucie izolacji i lęk o to, co czeka nas po powrocie do względnej normalności. Niepewność podsycają medialne doniesienia ze wszystkich stron świata.

– Nie wszyscy odnajdują się w trybie home office, u wielu osób pojawia się poczucie odizolowania i strach, także o to, jak w sytuacji kryzysu gospodarczego, z którym niewątpliwie już dziś mamy do czynienia, poradzi sobie nasza firma. Jesteśmy częścią zespołu i w tym trudnym czasie potrzebujemy wsparcia tak przełożonego, jak i kolegów. Tworząc portal #aktywnieswiadomi użyliśmy mechanizmów, które pozwalają utrzymać zespołowość i realny kontakt między pracownikami a pracodawcą, a także w samym zespole – tłumaczy Paweł Kornosz, prezes YesIndeed. YesIndeed, właściciel platformy benefitowej WannaBuy, jest pomysłodawcą przedsięwzięcia.

Na platformie #aktywnieswiadomi pracodawcy mogą komunikować się z pracownikami, a także ich edukować np. poprzez udział w quizie na temat zasad BHP, wiedzy na temat produktu czy usługi firmy. Z kolei pracownicy mogą się wymieniać informacjami, tworzyć kluby dyskusyjne, grać wspólnie np. w scrabble, prezentować potrawy, które udało im się przygotować na podstawie przepisów Ani Starmach, oceniać i komentować. Każda aktywność związana z życiem firmy, ale też sportowa czy edukacyjna jest premiowana. Zebrane punkty użytkownicy mogą wymieniać np. na rabaty lub e-vouchery na produkty i do wybranych sklepów m.in. Purella Superfoods, BeRaw, tagomago.pl, Norauto, Virtualo, mubi.pl czy  Zalando, 4F i Apart.

CZYTAJ TAKŻE: Witajcie w nowym, zdalnym świecie

– Zaprosiliśmy do projektu mniejszych dostawców z Polski, niewielkie sklepy, które mają obecnie kłopot ze sprzedażą swoich produktów czy usług. Czekamy na kolejnych przedsiębiorców, którzy potrzebują rynku zbytu. Łączymy ich z pracownikami i pracodawcami, dziś to już kilkanaście tysięcy osób – zwraca uwagę Paweł Kornosz.

Darmowa platforma dostarcza też pomysłów rodzicom, którzy zmuszeni są godzić obowiązki służbowe z opieką nad dziećmi. W specjalnej sekcji poświęconej najmłodszym znajdują się wirtualne spacery po miejscach na całym świecie, linki do spektakli teatralnych, gry online i całe mnóstwo pomysłów na zabawy w domu i ogrodzie.

– Potrzebujemy dziś wspólnoty, nawet jeśli – w tych wyjątkowych czasach – jest to jedynie wspólnota wirtualna. To ważne, byśmy się zrzeszali, byli obecni w tej samej przestrzeni, dzielili się doświadczeniami, spostrzeżeniami czy wątpliwościami. Niezwykle istotna jest też troska, wzajemna dbałość o siebie – mówi Marta Szydłowska-Pierzak, psycholog i psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, wykładowca Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

IT
IT
Planowanie infrastruktury IT w MŚP
IT
Jak uczynić zakupy w internecie bezpiecznymi. Niska świadomość klientów
IT
Mapy Google powiedzą, gdzie stoi policja. A w kolejce do wprowadzenia już kolejne nowości
IT
Amerykanie alarmują: chińskie dźwigi portowe szpiegują. Są też w Polsce
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
IT
Firmy i konsumenci mogą wykorzystać atuty transformacji cyfrowej
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku