Reklama

Boom cyfrowych map. Nowe zastosowania

Dla producentów map nastał czas biznesowych żniw. Pod warunkiem że są to mapy cyfrowe.

Publikacja: 20.07.2021 00:07

Cyfrowe mapy stały się potężnym biznesem

Cyfrowe mapy stały się potężnym biznesem

Foto: mat. pras.

Cyfryzacja przyspieszyła rozwój rynku map. Dane przestrzenne mają coraz większe znaczenie, do czego szczególnie przyczynia się łatwość ich pozyskiwania i przetwarzania. Są niezbędne do planowania inwestycji, wykorzystywane są do nawigacji. – We wszystkich tych działaniach kluczowe znaczenie ma zbudowanie jak najwierniejszego modelu rzeczywistości w postaci baz danych systemów informacji przestrzennej – uważa główny geodeta kraju Waldemar Izdebski.

O skali zainteresowania mapami cyfrowymi świadczy skala wykorzystywania zasobów stworzonych przez administrację. Geoportal należący do Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii zanotował w 2020 roku niemal 5,5 mln wyświetleń, a w tym roku w pierwszych dwóch miesiącach liczba wyświetleń sięgała 800 tys. miesięcznie. KIEG (Krajowa Integracja E widencji Gruntów) notuje pond 200 mln wywołań miesięcznie, a usługa ULKD (Usługa Lokalizacji Działek Katastralnych) ponad 40 mln miesięcznie. Łącznie pobierane jest miesięcznie 40–120 terabajtów danych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
IT
Rekordy popularności w Polsce. Labubu przebija nawet iPhone’a
IT
Polacy czekają na niedzielę handlową. Czy 31 sierpnia sklepy będą otwarte?
IT
Ta akcja Biedronki co roku przyciąga tłumy. Rośnie zainteresowanie „Gangiem Biedroniaków"
IT
Carla Fernandes podbiła serca polskiej publiczności. Kim jest artystka?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
IT
Polacy chcą wiedzieć, co spadło na Osiny. Czym jest rosyjski dron Shahed 136?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama