Koncern aktywnie wspiera kobiety w IT. Dzięki drugiemu co do wielkości centrum IT firmy w skali globalnej – Globalnemu Centrum Usług Biznesowych (GBS), zlokalizowanemu w Warszawie, Procter & Gamble postrzega Polskę jako jedno z najważniejszych globalnych źródeł innowacji w obszarze IT. Ponad 40 proc. personelu zatrudnionego w GBS to kobiety.
„IT to branża mocno zdominowana przez płeć męską, ale z roku na rok widzimy pozytywne zmiany. I Coraz więcej dziewczyn decyduje się na studia w tym obszarze, a następnie na rozpoczęcie kariery związanej z technologiami. Jako firma wspieramy i angażujemy się w różne inicjatywy, których zadaniem jest umocnienie pozycji kobiet w sektorze IT, pokazując, że jest to miejsce dla nich. Sama zaczynałam swoją karierę zaraz po studiach technologicznych i wiem, jak duże jest to wyzwanie, dlatego kluczowe jest doświadczenie starszych koleżanek, które mogą być mentorkami” – komentuje Emilia Burzyńska, Chief Information Officer P&G w Europie Centralnej, Keynote Speaker podczas konferencji Women in Tech Summit 2020.
CZYTAJ TAKŻE: Szefowa hubu IT P&G w Polsce: Połowa naszego działu IT to kobiety
Podczas wirtualnego wydarzenia pracownicy Procter & Gamble prezentowali uczestniczkom tworzone przez firmę innowacje oraz możliwości rozwoju kariery pod okiem doświadczonych liderów oraz mentorów. „Pozycja mentora jest niezwykle istotna w planowaniu własnej kariery zawodowej. W P&G od lat wykorzystujemy tzw. odwrócony mentoring. Pozwala on uczyć się od siebie nawzajem. Młody pracownik czerpie z doświadczenia pracownika z długoletnim stażem, natomiast mentor poznaje często zupełnie inną perspektywę młodego pokolenia. Daje to szeroki obraz jednego zagadnienia i pozwala stworzyć wielopoziomowe podejście, rozwiązania i innowacje” – Dodaje Emilia Burzyńska
W Globalnym Centrum Usług Biznesowych (GBS) powstają nowatorskie rozwiązania z różnych dziedzin działalności firmy. Globalnie koncern przywiązuje dużą uwagę do innowacji w zakresie zrównoważonego rozwoju, które pozytywnie wpłyną na stan planety.