Dlaczego dla takiego koncernu jak P&G innowacje są tak ważne?
W P&G mawiamy, że klient jest naszym szefem. Na co dzień staramy się zrozumieć jego potrzeby i zaoferować produkty, które w najlepszy sposób będą je realizować. Potrzeby konsumentów zmieniają się nieustannie, dlatego też innowacje są w centrum naszego działania.
Jak wygląda ekosystem firmy pozwalający na szybkie wprowadzanie innowacji?
Innowacje mogą powstawać w każdym zakątku naszej firmy. Za wiele z nich odpowiadają ośrodki R&D, inne tworzą centra takie jak warszawski hub IT, w którym zespoły ekspertów, często reprezentujące różne funkcje w firmie, samodzielnie, lub we współpracy z ekspertami z zewnątrz, tworzą nowe rozwiązania. Wiele z tych rozwiązań jest następnie wdrażanych na szeroką skalę, często globalnie. Warszawa jest dla koncernu jednym z najważniejszych miejsc, jeśli chodzi o tworzenie innowacyjnych rozwiązań z wielu obszarów IT.
Jednym z przykładów takich innowacji jest dodanie istniejącej szczoteczki do zębów Oral B technologii Bluetooth i odpowiedniej aplikacji. W momencie szczotkowania aplikacja pokazuje miejsca do szczotkowania i siłę nacisku. Pozwala upewnić się, że szczotkujemy zęby przez odpowiedni długi czas, rozkładając go odpowiednio pomiędzy wszystkie żeby, że siła nacisku szczoteczki nie jest ani za dużą, ani za mała. Dzięki temu czyścimy lepiej i lepiej tez dbamy o ich zdrowie. A to, co mnie szczególnie cieszy, to fakt, że ta aplikacja była współtworzona przez naszych ekspertów w Warszawie.