Domena .org przejęta za miliard dolarów. Podwyżki i cios w piratów

Internet Society, organizacja zarządzająca PIR (Public Interest Registry), czyli rejestrem domen .org, zdecydowała się na jego sprzedaż. Kupujący – fundusz inwestycyjny Ethos Capital – zapłacił za nią gigantyczne 1,135 mld dol. Eksperci nie mają wątpliwości: transakcja oznacza, że podwyżki za użytkowanie domen .org są nieuniknione.

Publikacja: 12.12.2019 11:49

Właściciele najbardziej kontrowersyjnej domeny „The Pirate Bay” ma teraz duże powody do obaw

Właściciele najbardziej kontrowersyjnej domeny „The Pirate Bay” ma teraz duże powody do obaw

Foto: Właściciele najbardziej kontrowersyjnej domeny „The Pirate Bay” ma teraz duże powody do obaw

Elżbieta Kornaś, brand manager z serwisu Domeny.pl, zastrzega jednak, że nie powinny być one drastyczne. – Bardzo prawdopodobne jest natomiast odebranie praw do domeny .org wielu organizacjom z pirackimi treściami – podkreśla.

Transakcja, która miała miejsce z końcem listopada, a także wydana w czerwcu zgoda na zniesienie ograniczenia cen dla domen .org (wydał ją ICANN, organizacja nadzorującą globalny rynek Domen), wywołuje od kilku miesięcy ogromne emocje w świecie internetowym. Krytycy tego ruchu podnoszą argumenty, że oddanie w ręce komercyjnej firmy domeny .org – do tej pory używanej głównie przez różnego rodzaju organizacje non-profit – to porzucenie idei, która stała za stworzeniem tej domeny. Obawiają się oni podwyżek, a także odebrania prawa do używania tej domeny wielu jej obecnym użytkownikom.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
IT
Matura 2025. Czego o egzaminach szukają Polacy?
IT
Polacy mocno interesują się wyborem nowego papieża. Kiedy rozpocznie się konklawe?
IT
Dzień flagi zyskuje na popularności
IT
Matura 2025 zyskuje na popularności w sieci. Czego dokładnie szukają uczniowie?
IT
Atak na mObywatela? Problem z rozliczaniem podatków
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku