Wiele narzędzi do e-nauczania przestało w środę działać. Nie wytrzymały potężnego obciążenia. „Nie da się zalogować” – skarżyli się na forach nauczyciele i rodzice, próbujący wejść do dzienników Vulcan czy Librus. W ciągu dnia sytuacja się zmieniała.
– W chwili obecnej nasze systemy działają poprawnie – zapewniała „Rzeczpospolitą” w środę po południu Agata Sitarska, kierownik marketingu z Librusa. – Nie rejestrujemy już znaczących spadków wydajności. Odnotowaliśmy chwilowe problemy techniczne, które mogły utrudniać zalogowanie – tłumaczyła. Podkreślała, że blisko połowa Polski korzysta właśnie z Librusa, który stał się w ostatnich dniach głównym, narodowym kanałem edukacji. – Obciążenie z dnia na dzień rośnie. Rozbudowy przepustowości trwają w sposób nieprzerwany od kilku tygodni, bez żadnych dodatkowych kosztów dla szkół. Prosimy o wyrozumiałość – dodała Sitarska.