O awarii poinformował Downdetector.com, który śledzi je za pomocą różnych źródeł, w tym raportów zgłaszanych przez użytkowników. Także Microsoft bada już awarię, ale wciąż nie podano, ile osób zostało dotkniętych tym problemem. Tylko w Wielkiej Brytanii przed 8 rano problem z aplikacją Outlook zgłosiło ok. 4 tys. osób, a ok 1,5 tys. w przypadku Teams. Zarejestrowano również ok 4 tys. przypadków osób zgłaszających problemy z Microsoft Teams w Indiach i ponad 900 w Japonii. Liczba raportów o awariach skoczyła również w Australii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Czytaj więcej
Gigant oprogramowania poinformował o wieloletniej, wielomiliardowej inwestycji w start-up OpenAI, który stworzył rewolucyjnego chatbota ChatGPT. Microsoft chce rozszerzyć wykorzystanie sztucznej inteligencji w swoich produktach.
Podczas awarii większość użytkowników nie mogła wymieniać wiadomości, dołączać do rozmów ani korzystać z jakichkolwiek funkcji aplikacji Teams. - Badamy problemy mające wpływ na wiele usług Microsoft 365. Więcej informacji można znaleźć w centrum administracyjnym - podał Microsoft na Twitterze. Później dodano. - Zidentyfikowaliśmy potencjalny problem z siecią i przeglądamy telemetrię, aby określić kolejne kroki rozwiązywania problemów - dodała firma. Wielu użytkowników publikuje posty w mediach społecznościowych, aby udostępniać aktualizacje, a hashtag #MicrosoftTeams zyskuje popularność na Twitterze. Microsoft Teams jest używany przez ponad 280 milionów ludzi na całym świecie i stanowi integralną część codziennej działalności firm i szkół, które używają tej usługi do wykonywania połączeń, planowania spotkań i organizowania pracy.
Zgłoszeń awarii w przypadku produktów Microsoft przybywa na całym świecie, choć póki co najwięcej zarejestrowanych widać w przypadku Europy oraz Ameryki Północnej. Jednak przybywa ich również w Ameryce Południowej czy Afryce. Firma podkreśla, że pracuje nad usunięciem awarii.