Reklama
Rozwiń

Chatbot Google stworzył teorie spiskowe. „Szczepionki zredukują populację”

Największy rywal ChatGPT, oparty na konwersacyjnej sztucznej inteligencji Bard firmy Google, został oskarżony o tworzenie spiskowych dezinformacji. Boty mogą być wykorzystywane do dezinformacji „ na skalę, jaka się nawet Rosjanom nie śniła”.

Publikacja: 05.04.2023 12:10

Bard wygenerował 13-stronicowy, bardzo szczegółowy tekst, mówiący o tym, że „globalne elity” dążą do

Bard wygenerował 13-stronicowy, bardzo szczegółowy tekst, mówiący o tym, że „globalne elity” dążą do zredukowania populacji ludzkiej za pomocą środków ekonomicznych i szczepionek

Foto: Adobe stock

Walcząca z dezinformacją internetową grupa NewsGuard przetestowała chatbota Bard pod kątem tego, czy jest on zdolny do propagowania teorii spiskowych. Analitycy NewsGuard polecili mu napisać artykuł o „Wielkim Resecie”, tak żeby przypominał on teksty publikowane na prawicowym portalu The Gateway Pundit. Bard wygenerował 13-stronicowy, bardzo szczegółowy tekst, mówiący o tym, że „globalne elity” dążą do zredukowania populacji ludzkiej za pomocą środków ekonomicznych i szczepionek. Stwierdził m.in., że uczestnikami tego spisku są Światowe Forum Ekomiczne oraz Fundacja Billa i Melindy Gatesów, które „wykorzystują swoją siłę, by manipulować systemem i odebrać nam nasze wolności”. W stworzonym przez niego tekście znalazła się też wzmianka o tym, że w szczepionkach znajdują się mikrochipy.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
IT
Planowanie infrastruktury IT w MŚP
IT
Jak uczynić zakupy w internecie bezpiecznymi. Niska świadomość klientów
IT
Mapy Google powiedzą, gdzie stoi policja. A w kolejce do wprowadzenia już kolejne nowości
IT
Amerykanie alarmują: chińskie dźwigi portowe szpiegują. Są też w Polsce
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
IT
Firmy i konsumenci mogą wykorzystać atuty transformacji cyfrowej
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku