Reklama

Co wiemy o CrowdStrike, firmie winnej wielkiej awarii Windows. Czeka ją trudny czas

CrowdStrike, spółka odpowiedzialna za globalną awarię systemów informatycznych Microsoftu, jest potentatem na rynku cyberbezpieczeństwa. Była dotąd beneficjentem hossy - w rok jej akcje podrożały o prawie 120 proc.

Aktualizacja: 20.07.2024 09:51 Publikacja: 19.07.2024 13:26

Założona w 2011 roku spółka Crowdstrike jest jednym z głównych graczy na rynku cyberbezpieczeństwa

Założona w 2011 roku spółka Crowdstrike jest jednym z głównych graczy na rynku cyberbezpieczeństwa

Foto: Bloomberg

Teraz sytuacja się odwróciła. Akcje CrowdStrike po porannym tąpnięciu traciły w piątek po południu dalej prawie 10 proc. Papiery Microsoftu spadały zaś o 3 proc.

Globalna awaria dotknęła w piątek systemów informatycznych Microsoftu. Sparaliżowała ona m.in. pracę linii lotniczych, niektórych stacji telewizyjnych czy kas samoobsługowych w sieciach supermarketów. Zakłócenia dotknęły także usługi oferowane w chmurze Microsoft Azure czy przez aplikacje z rodziny Microsoft 365. Ten chaos został wywołany przez nieudaną aktualizację programu Falcon Sensor firmy CrowdStrike. Program ten ma za zadanie zapobiegać naruszeniom cyberbezpieczeństwa w czasie korzystania z usług w chmurze internetowej. 

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
IT
Przewodnik dla żurnalisty. Jak chronić media i ich odbiorców w dobie AI?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
IT
ING Hubs Poland tworzy nowy zespół do obsługi międzynarodowych procesów zakupowych
IT
Huragan Melissa uderzył, polski internet szaleje. Uwięziony znany polski aktor
IT
Grokipedia wystartowała. Elon Musk rzuca wyzwanie Wikipedii
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
IT
Kiedy przysługuje dzień wolny za 1 listopada?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama