Reklama

Jak Polacy polują na okazje? Black Friday może jeszcze zaskoczyć

Choć handlowcy sami doprowadzili konsumentów do zmęczenia tematem wyprzedaży z końca listopada, to jednak osób polujących na okazje w tym czasie nadal nie brakuje.

Publikacja: 26.11.2025 12:01

Zakupy planowane są coraz częściej z dużym wyprzedzeniem i w oparciu o analizę kosztów, ofert oraz f

Zakupy planowane są coraz częściej z dużym wyprzedzeniem i w oparciu o analizę kosztów, ofert oraz finansowania

Foto: CardMapr

Black Friday już w najbliższy piątek, choć w wielu sklepach okolicznościowe promocje z tym hasłem widać już od początku miesiąca. Niemniej nadal widać zainteresowanie tematem. Polaków temat promocji i wyprzedaży nieodmiennie mocno przyciąga.

Czego szukają Polacy w e-sklepach?

Potwierdzają to dane z Google Trends, pokazujące całą grupę haseł wokół tematu Black Friday w grupie mocno zyskujących na popularności. Co więcej, narzędzie wskazuje również, iż duża grupa konsumentów wyszukuje z tej okazji ofertę konkretnych sieci, jak zwłaszcza Sephora czy Media Expert. Z kolei jeśli chodzi o produkty, to najczęściej poszukiwany jest iPhone 17 Pro Max.

Czytaj więcej

ChatGPT wkracza na nowe tereny. Rzuca wyzwanie Amazonowi i Google

Polacy coraz bardziej traktują listopadowe wyprzedaże jako strategiczny moment finansowy, a nie emocjonalny zakupowy szał. Jak wynika z danych Google, wyszukiwania frazy „Black Friday” wzrosły o ponad 90 proc. w ciągu zaledwie siedmiu dni – już na miesiąc przed wydarzeniem. To sygnał, że zakupy planowane są z dużym wyprzedzeniem i w oparciu o analizę kosztów, ofert oraz finansowania.

– Polacy zaczynają traktować Black Friday jak inwestycję – w sprzęt, doświadczenia czy produkty, które będą im służyć przez dłuższy czas. Decyzje są bardziej racjonalne, a emocje ustępują miejsca kalkulacji – podkreślają analitycy Google.

Reklama
Reklama

Zmiana w strukturze wydatków

Firma podkreśla, że jednocześnie 2025 r. oznacza zmianę w strukturze wydatków. Polacy coraz częściej inwestują w doświadczenia zamiast rzeczy. Wyszukiwania fraz typu „tanie loty Dubaj”, „tanie loty Polska Ateny”, „tanie loty Antalya Warszawa” rosną w podobnym tempie jak kiedyś zapytania o konsole czy smartfony.

W ubiegłym roku największa tania linia lotnicza w Europie znalazła się wśród najczęściej wyszukiwanych marek obok producentów elektroniki czy największych sklepów, co jest symbolicznym potwierdzeniem przesunięcia w stronę „wydatków z wartością dodaną”.

Jednak wciąż to elektronika odpowiada za największy wolumen wyszukiwań w kontekście Black Friday. W 2025 r. najczęściej wyszukiwane produkty to: smartfony, gry (także te na platformach online) oraz konsole do gier, ekspresy do kawy i frytkownice beztłuszczowe, a także słuchawki i telewizory.

Także w tygodniu Black Friday wyszukiwania hasła „raty” osiągają najwyższe poziomy w roku. Wraz z nimi rośnie popularność usług odroczonych płatności. Polacy coraz częściej rozbijają płatności na raty 0 proc., traktując to jako sposób na optymalne zarządzanie gotówką bez rezygnacji z jakości i marek premium.

Ta treść jest częścią płatnego partnerstwa z Google mającego na celu promocję Google Trends

IT
„Niebezpieczny krewny". Zabójstwo znanego aktora i reżysera wstrząsnęło internetem
IT
Kiedy wypada najkrótszy dzień w 2025 roku? Przesilenie zimowe już niedługo
IT
Związkowcy straszą strajkiem w Kauflandzie. Czy klienci ucierpią?
IT
Tego szukaliśmy w sieci w 2025 r. Co wbudziło największe zainteresowanie na świecie?
IT
Kongres uderza w aplikacje śledzące agentów imigracyjnych. „Narażanie na niebezpieczeństwo”
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama