Reklama
Rozwiń

Przed wyborami prezydenckimi NASK rusza z kampanią o dezinformacji

NASK rusza z nową kampanią społeczną pod hasłem „Nie pozwól sobie odebrać głosu”, by pokazać, że to, co często wygląda jak prawda, nie zawsze nią jest – a nasze wybory zaczynają się na długo przed wrzuceniem karty do urny. Kampanii towarzyszą trzy spoty.

Publikacja: 14.04.2025 15:16

Kampania społeczna NASK i Ministerstwa Cyfryzacji opiera się na trzech 30-sekundowych spotach, które

Kampania społeczna NASK i Ministerstwa Cyfryzacji opiera się na trzech 30-sekundowych spotach, które łączy jedno: pokazują, jak bardzo dezinformacja może ingerować w nasze codzienne życie

Foto: NASK

r c

Widzisz nagłówek, który brzmi emocjonalnie, zdjęcie znajomej twarzy w dziwnym kontekście, krótki filmik, który wygląda jak relacja na żywo – ale coś się nie zgadza. Często nim to sprawdzisz, już udostępniasz dalej. Tak działają dziś mechanizmy dezinformacji. Wystarczy jedno kliknięcie, udostępnienie, by włączyć się w łańcuch dezinformacji.

Jak mówi Magdalena Wilczyńska, dyrektor Pionu Ochrony Informacyjnej Cyberprzestrzeni w NASK, „podnoszenie świadomości społecznej na temat metod dezinformacji jest niezbędne – tylko dobrze poinformowane społeczeństwo jest w stanie zbudować odporność oraz rozwijać umiejętność krytycznego myślenia”.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
IT
Polacy pytają o 14. emeryturę. Ile wyniesie i kiedy ruszą wypłaty?
IT
Można stracić kontrolę nad sztuczną inteligencją. Eksperci alarmują po ataku
IT
O co chodzi w konflikcie Izraela z Iranem? Duże zainteresowanie Polaków
IT
Wkrótce ruszą wypłaty renty wdowiej. Rośnie zainteresowanie świadczeniem
IT
Gwałtowne burze przeszły nad Polską. Internauci wiedzieli, co robić