Sprawdziliśmy w Google Trends – wśród haseł, które rodzimi internauci w ciągu ostatnich 30 dni wpisywali do wyszukiwarki, najmocniej zyskiwało kilka. Nie licząc „tradycyjnych” zwycięzców tego typu rankingów, czyli pytań o wyniki meczy piłki nożnej (w tym wypadku Borussia Dortmund – FC Barcelona oraz FC Barcelona – Celta Vigo), dominowały dwie kwestie. Dość niespodziewanie była to ekologia, bo internauci wpisywali pytanie o postęp w zakresie zmian klimatycznych (w ciągu miesiąca popularność tego hasła skoczyła o 1800 proc.), a także polityka. Hasłem, które znalazło się w top5 tzw. trendujących, jest „debata”. Oczywiście chodzi o debaty prezydenckie, które w kwietniu przyciągały widzów przed ekrany telewizorów i komputerów. Tuż za tym hasłem uplasowało się inne hasło z debatą związane: „Senyszyn”. To jedna z kandydatek na urząd prezydenta, której popularność w wyszukiwarce Google skoczyła od początku miesiąca o 1350 proc.