Biznes opanowała atmosfera strachu

Bloomberg

Aż 75 proc. firm nie wierzy w skuteczność własnych zabezpieczeń IT. Co więcej, w Europie tylko 18 proc. przedsiębiorców jest przekonanych, że ich pracownicy są przygotowani na potencjalne ataki. 
W Polsce ten odsetek sięga ledwie 10 proc.

Raport firmy VMware pokazuje, że europejski biznes musi jeszcze wiele zrobić, by sprawnie walczyć z cyberzagrożeniami. Prawie 75 proc. polskich ankietowanych przyznaje, że ich systemy zabezpieczeń są przestarzałe. Mimo że ponad 42 proc. europejskim firm, w tym 33 proc. polskich, wdrożyło w ostatnich roku nowe rozwiązania i usługi w zakresie cyberbezpieczeństwa. Dla większości firm odpowiedzią na cyberataki są kolejne inwestycje w cyberbezpieczeństwo.

Z deklaracji wynika, iż 83 proc. organizacji zamierza kupić nowe usługi w ciągu najbliższych trzech lat. W Polsce taki plan ma ponad 89 proc. ankietowanych. – Ta gotowość do inwestowania jest godna pochwały. Statystyki pokazują, że mimo rosnących nakładów na cyberbezpieczeństwo rośnie jednak liczba incydentów, a koszty potencjalnego ataku zwiększyły się pięciokrotnie między 2013 a 2017 rokiem – mówi Stanisław Bochnak, strateg z VMware Polska.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

5G to przełom dla całego społeczeństwa

Technologia 5G będzie najszybciej wprowadzanym rozwiązaniem na skalę globalną. W Polsce do wielu wdrożeń ...

Inhibitory PERK w terapii przeciwnowotworowej

Odsetek umieralności z powodu chorób nowotworowych jest w Polsce bardzo wysoki, nie tylko na ...

Sposób na złe nawyki. Bransoletka porazi cię prądem

Urządzenie z modułem, który wysyła elektrowstrząsy, robi furorę. Kiedy właściciel je za dużo fast ...

OK, Google, kup 5 kg ziemniaków

Polacy będą mogli robić zakupy spożywcze za pośrednictwem asystenta głosowego. Wystartowała testowa wersja nowej ...

WhatsApp ma już 2 mld użytkowników. Ale Signal za progiem

Internetowy komunikator należący do Facebooka jest obok Instagrama najlepszą inwestycją giganta społecznościowego. Na korporacyjnym ...

Olbrzymi sukces Disney+. Goni Netfliksa

Nowa usługa streamingowa koncernu Disney w pięć miesięcy zyskała ponad 50 mln abonentów. Jeszcze ...