Michał Chomczyk z NCBiR: Problemem branży gier dostępność kadr

Sektor jest na fali wznoszącej, choć trzeba pamiętać, że produkcja gier, jak każdy biznes, jest obarczona dużym ryzykiem – mówi Michał Chomczyk, koordynator ds. obszaru informatyki i technologii informacyjnych Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Publikacja: 09.03.2020 19:15

Michał Chomczyk z NCBiR: Problemem branży gier dostępność kadr

Foto: mat. pras.

Mówi się, że sukcesy producentów gier to fenomen naszej gospodarki. To prawda?

Polska kolejny rok utrzymuje się w gronie liderów regionu. Według szacunków Newzoo w 2019 r. przychody naszego gamedevu wyniosły prawie 600 mln dolarów, co daje nam drugie miejsce w Europie Środkowej. Dynamika wzrostu była o około 3 pkt proc. wyższa niż średnia dla regionu (7,4 proc.).

Pozostało jeszcze 92% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Opinie i komentarze
Audrey Tang, cyfrowa ambasadorka Tajwanu: Chińska technologia jest groźna
Opinie i komentarze
Piotr Solarz: Postawmy na aparaturę specjalistyczną
Opinie i komentarze
Stanisław Dąbek: Mity i błędne przekonania
Opinie i komentarze
Czy DSA przyniesie nowe przeglądarki? Jak nowe przepisy wpłyną na rynek cyfrowy
Opinie i komentarze
Odpowiedzialne innowacje. Jak mądra będzie „smart” wieś?