Mając na uwadze liczbę elementów składających się na grę, takich jak: grafika, muzyka, kod źródłowy, dużo uwagi wymaga zapewnienie, aby studio miało uprawnienie do korzystania z każdego z nich i połączenia ich w jeden produkt.
Ustawa o prawie autorskim
Większość elementów składających się na grę będzie w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych utworami. Studio by włączyć te elementy do gry musi zapewnić sobie odpowiedni tytuł prawny do korzystania z nich. W przeciwnym razie korzystanie z utworów będzie bezprawne. Takie działanie może wiązać się z roszczeniami ze strony podmiotu posiadającego prawa do danego utworu, które mogą zostać skierowane przeciwko studiu gier. Uprawniony podmiot może m.in. żądać dwukrotności opłaty licencyjnej za korzystanie z utworu, lub zaniechania działań naruszających jego prawa.
Aby uniknąć wyżej opisanych trudności, oraz aby studio miało pewność, że posiada niezbędne uprawnienia do całości gry, istotne jest dokładne przyjrzenie się zawieranym umowom i sprawdzenie czy posiadają wszystkie konieczne postanowienia.
Nie ma w tym przypadku znaczenia czy umowa jest zawierana ze stałym współpracownikiem studia, czy z podmiotem zewnętrznym, który świadczy dla studia usługę w pewnym ściśle ograniczonym zakresie. Jeżeli w wyniku pracy tej osoby dochodzi do powstania utworu, umowa powinna zawierać postanowienia regulujące, w jaki sposób studio gier może z niego korzystać.
Chociaż istnieje przekonanie wśród części przedsiębiorców, że brak odpowiednich postanowień lub nawet brak samej umowy można „naprawić”, poprzez podpisanie aneksu lub zawarcie nowej umowy, to należy pamiętać, że faktyczny twórca nie ma obowiązku podpisania takiego aneksu lub umowy już po stworzeniu utworu. Ich podpisanie może zostać również uzależnione od wypłaty dodatkowego wynagrodzenia przez studio na rzecz twórcy.