Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak sztuczna inteligencja wkracza do świata podatków

Sztuczna inteligencja od dawna jest szeroko wykorzystywana w świecie podatków. Można spodziewać się, że w najbliższych latach tendencja na tym polu będzie rosnąca – pisze Maciej Jakubowski z Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp.k.

Publikacja: 12.07.2021 10:37

Jak sztuczna inteligencja wkracza do świata podatków

Foto: AdobeStock

Od dłuższego czasu trwa dyskusja o możliwych zastosowaniach sztucznej inteligencji (SI) w różnych sferach życia. W Europie powstają kolejne plany, tak na szczeblu krajowym, jak i unijnym, związane z rozwojem tej dziedziny technologii. Rozważania te nie pozostają obojętne dla zastosowania SI w sferze prawa. Do świata podatków sztuczna inteligencja już dawno wkroczyła i na dobre się zadomowiła.

Początki dyskusji sięgają lat siedemdziesiątych XX wieku. Wtedy właśnie w Stanach Zjednoczonych powstały pierwsze prace związane z wykorzystaniem SI w prawie podatkowym. Warto zwrócić uwagę, że to właśnie prawo podatkowe stanowiło najbardziej podatny grunt dla rozważań nad praktycznym wykorzystaniem SI. Wynika to ze specyfiki samego prawa podatkowego – jego stosunkowo technicznego charakteru względem innych gałęzi prawa. Ważną rolę odegrał również interes obu stron: organów państwowych chcących zabezpieczyć budżet państwa oraz podatników dążących do minimalizacji ryzyka podatkowego prowadzonej działalności.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie i komentarze
Rafał Rosiński: Polska jest poważnie traktowana w świecie nowych technologii
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie i komentarze
Michał Markiewicz: Polska ryzykuje spór przed TSUE o opłatę reprograficzną
Opinie i komentarze
Polska buduje „suwerenny” superkomputer AI. Jeden z najsilniejszych w Europie
Opinie i komentarze
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek: Pieniądze to najmniejszy problem. W firmach brakuje świadomości
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie i komentarze
Czy zakupy zagranicznych komputerów kwantowych osłabią polski potencjał badawczy?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama