Reklama

Wiceprzewodnicząca KE: Sztuczna inteligencja musi być etyczna

Mamy różne przepisy odnoszące się do zdrowia i bezpieczeństwa. Ale czy one wystarczą w wypadku sztucznej inteligencji? – mówi Margrethe Vestager, wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej.

Publikacja: 22.12.2019 20:00

Kary dla Google’a to – w sensie kwotowym – najważniejsze decyzje obecnej komisarz ds. konkurencji, D

Kary dla Google’a to – w sensie kwotowym – najważniejsze decyzje obecnej komisarz ds. konkurencji, Dunki Margrethe Vestager

Foto: AFP

Jest pani drugą kadencję komisarzem i po raz drugi będzie pani nadzorować konkurencję. To się prawie nie zdarzało w KE, zawsze zmieniano komisarzom teki. Czym druga kadencja w unijnej polityce konkurencji będzie się różnić od pierwszej?

Czeka nas przegląd niektórych reguł. Obecnie i tak 95 proc. pomocy publicznej jest akceptowanych przez państwa, bez naszego udziału. To była istotna zmiana ostatnich lat: jak nie ma ryzyka zakłócenia konkurencji, to nie trzeba po każde pozwolenie iść do Brukseli. Nie należy dodawać biurokracji, tam gdzie nie jest to konieczne. Poza tym potrzebujemy naszych zasobów na znacznie bardziej skomplikowane przypadki. Musimy teraz sprawdzić, czy te regulacje są ciągle aktualne. Np. platformy internetowe stały się ważne właściwie w każdym sektorze. W Europie mamy 7 tysięcy platform. Drugie zjawisko to rosnące znaczenie baz danych: to one tworzą wartość dodaną w biznesie. Kolejna rzecz — rynek nie zawsze jest w stanie szybko odpowiedzieć na niektóre potrzeby. Stąd europejskie projekty specjalnego zainteresowania. Np. rynek nie dość szybko reaguje na potrzebę stworzenia mikroczujników o małym poborze energii. Tego jest mnóstwo, np. mikroczujniki montowane w drogach, oświetleniu ulic, światłach drogowych. W sumie konsumują one sporo energii, chodzi o to, żeby znaleźć niskoenergetyczną opcję.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie i komentarze
Michał Kanownik: To czas ogromnych szans, ale i dramatycznych wyzwań w cyfryzacji
Opinie i komentarze
Klienci szukają telefonów premium
Opinie i komentarze
Witold M. Orłowski: Włoska lekcja
Opinie i komentarze
Budowa własnych kompetencji cyfrowych, czyli jak radzić sobie z big techami
Opinie i komentarze
Jacek J. Wojciechowicz: Jak sztuczna inteligencja zmienia rynek pracy?
Reklama
Reklama