Reklama

Katarzyna Sacha: Polskie sukcesy są dziś widoczne, ale tylko wybiórczo

Są obszary branży IT, w których Polskę wskazuje się jako jednego z liderów na globalnym rynku – mówi Katarzyna Sacha, analityk firmy badawczej PMR.

Publikacja: 29.03.2020 16:08

Katarzyna Sacha: Polskie sukcesy są dziś widoczne, ale tylko wybiórczo

Foto: mat. pras.

Jak należy oceniać innowacyjność polskiej branży IT? Raczej rzadko słyszy się o dokonaniach polskich wynalazców.

Katarzyna Sacha: Polska branża IT jest sektorem dynamicznie rozwijającym się, a jej innowacyjność jest na wysokim poziomie. Przecież to w Polsce powstają w ostatnim czasie jedne z największych centrów innowacji i rozwoju oraz hubów IT na świecie, gdzie swoje oddziały lokują zagraniczni giganci. Ale właśnie może w tym nierzadko tkwi problem, jeśli chodzi o pozycjonowanie nas jako kraju. Bo te wynalazki powstają bardzo często w środowisku międzynarodowym. De facto pojawia się więc tutaj pytanie o technologiczną suwerenność Polski i rozwój własnych produktów. Niemniej jednak są obszary w branży IT, gdzie Polskę wskazuje się jako jednego z liderów na rynku globalnym.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie i komentarze
Rafał Rosiński: Polska jest poważnie traktowana w świecie nowych technologii
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie i komentarze
Michał Markiewicz: Polska ryzykuje spór przed TSUE o opłatę reprograficzną
Opinie i komentarze
Polska buduje „suwerenny” superkomputer AI. Jeden z najsilniejszych w Europie
Opinie i komentarze
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek: Pieniądze to najmniejszy problem. W firmach brakuje świadomości
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie i komentarze
Czy zakupy zagranicznych komputerów kwantowych osłabią polski potencjał badawczy?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama