Reklama

Mariusz Busiło: Nie powinniśmy stać się cywilną ofiarą wojny handlowej USA-Chiny

Kraj o PKB największym w Europie nie zdecydował się na podwyższenie kosztów wdrażania sieci 5G, które skutkowałoby opóźnieniem rozwoju i obciążaniem tymi kosztami zwykłych użytkowników, a w efekcie możliwym wykluczeniem sporych grup społecznych z korzyści wprowadzenia nowej technologii.

Publikacja: 14.08.2020 10:25

Mariusz Busiło: Nie powinniśmy stać się cywilną ofiarą wojny handlowej USA-Chiny

Foto: Bloomberg

Czujemy się dobrze, jeśli ufamy technologii, z której korzystamy, ale znacznie lepiej jest, gdy potrafimy ją zweryfikować. Taka właśnie racjonalna weryfikacja, w miejsce trudno mierzalnego zaufania legła u podstaw konsultowanego od 11 sierpnia Katalogu wymagań bezpieczeństwa wobec operatorów sieci telekomunikacyjnych i listy funkcji krytycznych opublikowanego przez niemiecką Agencję ds. Sieci („BNetzA” to odpowiednik połączonych trzech polskich urzędów: Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Urzędu Transportu Kolejowego oraz Urzędu Regulacji Energetyki). Tym samym niemiecka administracja nie znalazła podstaw merytorycznych do wsparcia amerykańskich wysiłków, aby odciąć chińskie firmy od budowania sieci 5G w Europie.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie i komentarze
Witold M. Orłowski: Włoska lekcja
Opinie i komentarze
Budowa własnych kompetencji cyfrowych, czyli jak radzić sobie z big techami
Opinie i komentarze
Jacek J. Wojciechowicz: Jak sztuczna inteligencja zmienia rynek pracy?
Opinie i komentarze
Sztuczna inteligencja i pszczoły
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie i komentarze
Sztuczna inteligencja. Jak pogodzić innowacje z bezpieczeństwem i prywatnością?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama