Aktualizacja: 13.03.2025 03:21 Publikacja: 31.01.2022 21:14
Ikony mediów społecznościowych na ekranie telefonu
Foto: PAP/EPA
Obecnie trwają prace nad projektem ustawy z dnia 29 września 2021 r. o ochronie wolności słowa w internetowych serwisach społecznościowych (dalej jako „ustawa”). Ustawa ma z jednej strony stanowić ochronę dla konstytucyjnej wolności słowa, z drugiej zaś strony ochronę dóbr osobistych naruszanych przez anonimowych użytkowników portali społecznościowych.
AI to dla ludzi szansa na wzrost efektywności, a nie zagrożenie – mówi Mai-Lan Tomsen Bukovec, wiceprezes ds technologii w Amazon Web Services.
Z punktu widzenia cyberbezpieczeństwa każdy produkt kontrolowany w sposób istotny przez reżimy autorytarne budzi podejrzenia dotyczące szpiegostwa i prywatności – mówi Bogusławowi Chrabocie Audrey Tang, cyfrowa ambasadorka Tajwanu.
Paskalizator czy komputer kwantowy mogą być przykładami krajowej produkcji i sprzedaży aparatury specjalistycznej na rynku światowym.
Nowelizacja ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa to tarcza przed cyberatakami czy niebezpieczne narzędzie wykluczenia? Gdzie leży granica między mitem a faktem?
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Inicjatywy unijne mają potencjał, aby zmienić układ sił na rynku cyfrowym, zapewniając bardziej zrównoważony rozwój technologii i ochronę interesów użytkowników - piszą prawniczki Barbara Stefanowicz i Zuzanna Karcz.
W świecie turbulentnej zmiany demokracje zaspały. Nasze intelektualne lenistwo i strategiczna ślepota pozwoliły na wyhodowanie wynaturzeń. Zawiedliśmy, nie diagnozując na bieżąco pojawiających się problemów ludzi, nie pracując nad ich rozwiązywaniem, praktykując niedasizm. Zawiedliśmy, wpadając w pułapki zasadzane na nas przez populistów.
Pojęcie „Instagrowa twarz” ma swoją następczynię: to „Meta Face” czyli „Meta twarz”. Czy sztuczna inteligencja wyznacza już standardy piękna w mediach społecznościowych?
Elon Musk może być o krok od uratowania swojej wartej 44 miliardy dolarów inwestycji w serwis X. Reklamodawcy wracają, a wycena firmy rośnie. „Najlepszą rzeczą, jaka mu się przydarzyła, było postawienie na Trumpa” – mówi jeden z ekspertów.
W dobie powszechnej cyfryzacji, przedsiębiorcy coraz częściej stają przed wyzwaniem ochrony swoich praw w internecie. Treści publikowane przez podmioty trzecie w mediach społecznościowych mogą godzić w dobra przedsiębiorstwa.
Jaką opinię wśród Polek i Polaków mają influencerki i influencerzy? Nowy raport przygotowany przez ekspertów z Wavemaker, GroupM i Choreograph pokazuje, jaki jest nasz stosunek do twórców internetowych i jakich działań nie akceptujemy.
Z dzisiejszego galimatiasu wyjdziemy pewnie silniejsi i dojrzalsi, a świat, również nasz świat, będzie zmierzał w lepszą stronę
Jak konsumenci i biznes mogą bronić się przed wszechogarniającą dezinformacją
Resort cyfryzacji nie prowadzi prac legislacyjnych w kwestii prowadzenia mediów społecznościowych przez organy publiczne. Te ostatnie muszą jednak przestrzegać przy takiej aktywności obowiązujących przepisów, w tym o ochronie danych osobowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas