Aktualizacja: 21.11.2024 12:41 Publikacja: 13.11.2021 16:03
Foto: Adobe Stock
Działy IT dostarczają użytkownikom wewnętrznym (pracownikom) i zewnętrznym różnego rodzaju usługi. Ażeby ich świadczenie było szybkie i sprawne potrzebne są narzędzia ITSM (IT Service Management) oparte na metodykach ITIL, modelu dobrych praktyk stosowanych do zarządzania usługami informatycznymi.
Implementacja ITSM pozwala na przejrzystą informację o całym środowisku IT, wspomaga zarządzanie incydentami, co sprzyja zachowaniu ciągłości działania IT i pozwala stworzyć efektywne service desk, gwarantujące szybkie rozwiązywanie problemów użytkowników.
Prywatność w komunikacji online to jeden z fundamentów współczesnego społeczeństwa cyfrowego. Jednak projekt Chat Control UE zagraża temu, co dla wielu użytkowników jest nienaruszalnym prawem. Propozycja masowego skanowania prywatnych wiadomości i zdjęć przez komunikatory wywołała falę krytyki ze strony ekspertów, organizacji społecznych i firm technologicznych.
Niepewność jutra, nagłe zmiany, braki zasobów - ludzi, funduszy, infrastruktury - powodują zwolnienie tempa cyfryzacji w polskich firmach. Cyfrowa transformacja jest jednak niezbędna do ich dalszego rozwoju. Przedsiębiorcy nie muszą przechodzić przez ten proces sami - dostawcy rozwiązań chmurowych pomagają im się zmierzyć z obawami i barierami, które napotykają na swojej drodze.
Zaawansowane rozwiązania analityczne wyposażone w mechanizmy sztucznej inteligencji samodzielnie analizują dane i wyciągają wnioski, które pozwalają podejmować właściwe decyzje biznesowe.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Z najnowszego raportu dotyczącego dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstw produkcyjnych wyłaniają się optymistyczne wnioski. Inwestycje w IT idą w górę. Ale nadal jest dużo do zrobienia.
Rodzime przedsiębiorstwa produkcyjne szybko się cyfryzują, ale technologia sztucznej inteligencji w nich ledwie raczkuje. Tylko 14 proc. firm z tej gałęzi gospodarki używa narzędzi AI – wskazują najnowsze badania.
Polska jest dziś w ogonie wyścigu państw wspierających systemowo innowacje. Mimo że nasza gospodarka jest jedną z większych w Europie, w rankingu inwestycji VC w stosunku do PKB plasujemy się na jego dole.
Kompetencje cyfrowego młodego pokolenia Polaków są dramatycznie niskie. Z przeprowadzonego w naszym regionie Europy testu wśród tysięcy uczniów szkół podstawowych i liceów wynika, że to właśnie młodzież znad Wisły wypada najgorzej.
Prawie każdy przedsiębiorca mierzył się z wdrożeniem systemu informatycznego, a tym samym z umową wdrożeniową. Odpowiednie jej skonstruowanie jest jednym z czynników, od których zależy powodzenie adaptacji.
Liczba możliwych kombinacji produktowych jest skończona. Dlatego rozwój technologii jest jednym z kluczowych elementów budowy przewagi konkurencyjnej – mówi Wojciech Mach, CEO GFT Poland.
Głosowanie przez internet? – Pierwszym krokiem mogłyby być wybory przedterminowe, jako forma testu. Na przykład na poziomie gminy czy wyborów uzupełniających do Senatu – mówi „Rzeczpospolitej” Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji (Nowa Lewica).
Bank Centralny Cypru w ramach unijnej inicjatywy badającej cyberbezpieczeństwo wytypował kraje, w których hakerzy sieją największy zamęt. Polska znalazła się na podium niechlubnego rankingu. Skala incydentów jest gigantyczna.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas