Aktualizacja: 22.02.2025 18:03 Publikacja: 13.11.2021 16:03
Foto: Adobe Stock
Działy IT dostarczają użytkownikom wewnętrznym (pracownikom) i zewnętrznym różnego rodzaju usługi. Ażeby ich świadczenie było szybkie i sprawne potrzebne są narzędzia ITSM (IT Service Management) oparte na metodykach ITIL, modelu dobrych praktyk stosowanych do zarządzania usługami informatycznymi.
Implementacja ITSM pozwala na przejrzystą informację o całym środowisku IT, wspomaga zarządzanie incydentami, co sprzyja zachowaniu ciągłości działania IT i pozwala stworzyć efektywne service desk, gwarantujące szybkie rozwiązywanie problemów użytkowników.
Prywatność w komunikacji online to jeden z fundamentów współczesnego społeczeństwa cyfrowego. Jednak projekt Chat Control UE zagraża temu, co dla wielu użytkowników jest nienaruszalnym prawem. Propozycja masowego skanowania prywatnych wiadomości i zdjęć przez komunikatory wywołała falę krytyki ze strony ekspertów, organizacji społecznych i firm technologicznych.
Zaawansowane rozwiązania analityczne wyposażone w mechanizmy sztucznej inteligencji samodzielnie analizują dane i wyciągają wnioski, które pozwalają podejmować właściwe decyzje biznesowe.
Rosja chwali się, że pomimo sankcji jej branża informatyczna poradziła sobie z trudnościami, zastąpiła zachodnie technologie własnymi i dalej się rozwija. Prawda jest inna.
Wyzwaniom i możliwościom związanym z cyfryzacją oraz jej wpływem na zrównoważony rozwój przemysłu poświęcona jest konferencja Sustainable Industry Lab 2025, odbywająca się pod hasłem „Zintegrowana transformacja cyfrowa i środowiskowa: dekarbonizacja miast i przemysłu”.
Aż 44 proc. firm uważa, że obecny „hype” na sztuczną inteligencję jest przesadzony i spodziewa się szybkiego pęknięcia bańki – wynika z najnowszych badań IDC, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.
Chociaż w branży IT przybywa sygnałów poprawy koniunktury, to większość specjalistów nie może liczyć na powrót rekrutacyjnego eldorado.
Ogłoszony przez Microsoft plan zainwestowania w Polsce 2,8 mld zł w infrastrukturę chmurową, i to parę dni po podobnym „dealu” zawartym z Google’em, może sugerować, że w globalnym wyścigu AI stawiamy na USA, porzucając własne ambicje.
56 proc. polskich firm co najmniej raz w miesiącu korzysta z usług zewnętrznych specjalistów. Głównie po to, by uzupełnić brakujące kompetencje, ale też ograniczyć koszty pracy.
Premier Donald Tusk spotkał się w poniedziałek z wiceprezesem Microsoftu. Amerykański koncern chce nad Wisłą zainwestować 2,8 mld zł w infrastrukturę chmurową, cyberbezpieczeństwo oraz sztuczną inteligencję.
Blisko 99,8 proc. przedsiębiorstw w Polsce to małe i średnie firmy, a ich łączny udział w krajowym PKB wynosi około 45,3 proc. Choć statystyki wskazują na ich ogromne znaczenie w krajowej gospodarce, to właśnie MŚP często zmagają się z ograniczeniami kadrowymi i finansowymi, utrudniającymi skuteczną adaptację do nowych technologii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas