Aktualizacja: 21.11.2024 12:29 Publikacja: 13.09.2021 19:32
Foto: Adobe Stock
Danych z roku na rok przybywa. Generuje je m. in. różnego typu oprogramowanie, urządzenia mobilne, Internet Rzeczy, media społecznościowe - tylko na samym Facebooku dokonywanych jest co minutę 4 mln operacji. Jak podaje portal Statista do końca 2021 roku na świecie zostanie wyprodukowanych 74 zetabajtów danych, co oznacza, że ich ilość niemal podwoi się od ostatnich dwóch lat (w 2019 było to 41 zetabajtów).
Aby odnieść korzyść ze gromadzonych informacji należy poddać je analizie. Model DIKW, często stosowany w zarządzaniu wiedzą, wyjaśnia proces pozyskiwania wartości z danych, czyli przechodzenia od samych danych (Data), do informacji (Information) i wiedzy (Knowledge), by dotrzeć na końcu do mądrości (Wisdom). Na bazowym poziomie informacje nie są jeszcze przetworzone, brak im kontekstu, który pozwala je połączyć i zrozumieć zależności. Dodanie kontekstu umożliwia przejście na wyższy poziom wiedzy i podjęcie konkretnych działań.
Prywatność w komunikacji online to jeden z fundamentów współczesnego społeczeństwa cyfrowego. Jednak projekt Chat Control UE zagraża temu, co dla wielu użytkowników jest nienaruszalnym prawem. Propozycja masowego skanowania prywatnych wiadomości i zdjęć przez komunikatory wywołała falę krytyki ze strony ekspertów, organizacji społecznych i firm technologicznych.
Niepewność jutra, nagłe zmiany, braki zasobów - ludzi, funduszy, infrastruktury - powodują zwolnienie tempa cyfryzacji w polskich firmach. Cyfrowa transformacja jest jednak niezbędna do ich dalszego rozwoju. Przedsiębiorcy nie muszą przechodzić przez ten proces sami - dostawcy rozwiązań chmurowych pomagają im się zmierzyć z obawami i barierami, które napotykają na swojej drodze.
Zarządzanie usługami IT oraz ich automatyzacja pozwala na szybką i efektywną obsługę użytkowników, przeciwdziała przerwom w działaniu systemów informatycznych i ułatwia pracę zespołom wsparcia.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Z najnowszego raportu dotyczącego dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstw produkcyjnych wyłaniają się optymistyczne wnioski. Inwestycje w IT idą w górę. Ale nadal jest dużo do zrobienia.
Rodzime przedsiębiorstwa produkcyjne szybko się cyfryzują, ale technologia sztucznej inteligencji w nich ledwie raczkuje. Tylko 14 proc. firm z tej gałęzi gospodarki używa narzędzi AI – wskazują najnowsze badania.
Polska jest dziś w ogonie wyścigu państw wspierających systemowo innowacje. Mimo że nasza gospodarka jest jedną z większych w Europie, w rankingu inwestycji VC w stosunku do PKB plasujemy się na jego dole.
Kompetencje cyfrowego młodego pokolenia Polaków są dramatycznie niskie. Z przeprowadzonego w naszym regionie Europy testu wśród tysięcy uczniów szkół podstawowych i liceów wynika, że to właśnie młodzież znad Wisły wypada najgorzej.
Prawie każdy przedsiębiorca mierzył się z wdrożeniem systemu informatycznego, a tym samym z umową wdrożeniową. Odpowiednie jej skonstruowanie jest jednym z czynników, od których zależy powodzenie adaptacji.
Liczba możliwych kombinacji produktowych jest skończona. Dlatego rozwój technologii jest jednym z kluczowych elementów budowy przewagi konkurencyjnej – mówi Wojciech Mach, CEO GFT Poland.
Głosowanie przez internet? – Pierwszym krokiem mogłyby być wybory przedterminowe, jako forma testu. Na przykład na poziomie gminy czy wyborów uzupełniających do Senatu – mówi „Rzeczpospolitej” Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji (Nowa Lewica).
Bank Centralny Cypru w ramach unijnej inicjatywy badającej cyberbezpieczeństwo wytypował kraje, w których hakerzy sieją największy zamęt. Polska znalazła się na podium niechlubnego rankingu. Skala incydentów jest gigantyczna.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas