Neo QLED, MicroLED i linia Lifestyle TV. Samsung ujawnia swoje atuty na 2021 rok

Tuż przed prestiżowymi targami CES 2021 Samsung odsłonił karty na 2021 rok. Nowe rozwiązania i technologie w telewizorach Neo QLED, MicroLED i linia Lifestyle TV rewolucyjnie zmieniają tradycyjną rolę telewizora w domu.

Materiał powstał we współpracy z firmą Samsung

Proponowane przez Samsunga na 2021 r. telewizory sięgają po najnowsze osiągnięcia technologii i sztucznej inteligencji (AI) i oferują użytkownikom jeszcze więcej przyjemności z oglądania. Firma rozbudowuje także funkcje ułatwiające dostępność.

Neo QLED: kwantowy skok w technologii wyświetlania

Rok 2021 Samsung rozpoczął od zaprezentowania zupełnie nowej technologii wyświetlania dla ekranów QLED – Neo QLED. Została ona zastosowana we flagowych modelach Samsung 8K (QN900A) i 4K (QN90A). Rozwiązane korzysta z nowego źródła światła Quantum Mini LED, którym steruje technologia Quantum Matrix, umożliwiająca bardzo precyzyjne wyświetlanie obrazu, zapobiegając efektowi rozmazania (blooming), oraz niezwykle wydajny procesor obrazu Neo Quantum, zoptymalizowany dla Neo QLED.

Neo QLED zwiększa skalę luminancji do 12 bitów z zastosowaniem 4096 kroków. Sprawia to, że ciemne obszary są ciemniejsze, a jasne – bardziej rozświetlone. W efekcie obraz jest bardziej szczegółowy, a wrażenia HDR są jeszcze bardziej wciągające. Opracowany przez firmę, niezwykle wydajny procesor Neo Quantum ze wzmocnionymi możliwościami upscalingu wykorzystuje nawet 16 różnych modeli sieci neuronowych, z których każdy ma możliwość zwiększania rozdzielczości. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i technologii głębokiego uczenia, Neo Quantum może zoptymalizować jakość obrazu do bliskiej 4K lub 8K niezależnie od jego oryginalnej jakości.

Tegoroczny telewizor Neo QLED 8K przynosi nowość w postaci Infinity One Design – niemal bezramkowego ekranu, zapewniającego jeszcze bardziej wciągające wrażenia wizualne w eleganckiej obudowie. Możliwość skorzystania z modułu Slim One Connect – zupełnie nowego systemu zarządzania kablami, który można umocować z tyłu telewizora – zapewnia łatwiejszą instalację, poprawia też wrażenia estetyczne.

W Neo QLED 8K z roku 2021 wprowadzono również kilka wysokiej klasy funkcji audio. To m.in. Dźwięk Podążający za Obiektem (OTS) Pro, dzięki któremu pomieszczenie wypełnia dynamiczny dźwięk „śledzący” ruch obiektów na ekranie, czy SpaceFit Sound, który analizuje fizyczne otoczenie, w którym znajduje się telewizor, i generuje wciągający dźwięk specjalnie dostosowany do danej przestrzeni.

Więcej niż telewizor

Tegoroczne modele Samsung Neo QLED 8K i 4K oferują inteligentne funkcje, które rozszerzają rolę telewizora i ułatwiają zaspokajanie nowych potrzeb użytkowników w dziedzinach, takich jak fitness, rozrywka czy praca w domu.

I tak funkcja Samsung Health (dostępna na wybranych rynkach) przekształca dom w prywatną siłownię, a nowa funkcja Smart Trainer niczym trener osobisty śledzi i analizuje w czasie rzeczywistym postawę ćwiczącego. Podczas treningu i po jego zakończeniu Smart Trainer dostarcza informacji zwrotnych na temat formy, pomaga liczyć powtórzenia i szacuje liczbę spalonych kalorii. Dzięki wideo i interaktywności zapewnianej przez obsługujące Bixby sterowanie głosowe, Samsung Health Smart Trainer podnosi jakość domowych ćwiczeń i pozwala je spersonalizować.

Z kolei za sprawą dwóch nowych funkcji Samsung zapewnia najwyższą jakość gier. Super Ultrawide GameView daje możliwość grania nie tylko na szerokim ekranie o proporcjach 21:9, ale wręcz na ekranie ultraszerokim, którego proporcje wynoszą aż 32:9. Szersze pole widzenia sprawia, że graczom nie umknie żaden detal czy zwrot akcji. Z kolei Game Bar (pasek gier) pozwala szybko monitorować i dostosowywać krytyczne aspekty gry – bez względu na to, czy chodzi o zmianę proporcji, sprawdzanie współczynnika input lag, czy podłączenie zestawu słuchawkowego. Warto również wspomnieć o funkcji FreeSync Premium Pro, która ogranicza klatkowanie obrazu, dzięki czemu gracze mogą cieszyć się idealnie płynną akcją.

Wreszcie PC on TV na urządzeniach Samsung to funkcja umożliwiająca podłączenie komputera do telewizora. W efekcie użytkownicy, korzystając z ekranu telewizora, do którego podłączone są mysz i klawiatura, mogą efektywnie pracować bądź uczyć się z domu. Rozwiązanie to pozwala na bezpośredni dostęp do MS Office 365 w przeglądarce internetowej telewizora, aby tworzyć i edytować dokumenty. Wystarczy na komputerze zainstalować aplikację Easy Connection i zalogować się na swoje konto Samsung – telewizor automatycznie połączy się z PC, umożliwiając wygodną pracę z domowego salonu.

Przygotowując nowe rozwiązania Samsung wziął także pod uwagę obecną sytuację, w której powszechna stała się praca zdalna. Dzięki rozwiązaniu Google Duo użytkownicy telewizorów Samsung mogą użyć telefonu, by nawiązać wysokiej jakości wideorozmowę. Mogą do niej dołączyć nawet 32 osoby – i to niezależnie od systemu operacyjnego, jakiego używają. Aplikacja Google Duo umożliwia prowadzenie wideorozmów bezpośrednio przez dodatkową, podłączaną do telewizora przez USB inteligentną kamerę mogącą śledzić ruchy użytkownika. Oferuje ona także możliwość automatycznego przybliżania i oddalania obrazu, dzięki czemu uczestnik rozmowy ma odpowiednią wielkość, a obraz zawsze pozostaje ostry.

Wielkie designerskie ekrany MICRO LED dla każdego

Za sprawą nowej linii MICRO LED firma Samsung po raz pierwszy proponuje telewizory wykonane w tej technologii, skierowane do użytkowników domowych. Widzowie będą mogli doświadczać doskonałych wrażeń wizualnych na ultrawielkim ekranie nowej generacji. Obecnie dostępne są telewizory o przekątnych aż 99 i 110 cali, a do końca roku zostaną zaoferowane także w mniejszych rozmiarach.

Ultraduże ekrany wymagają nowych standardów jakości obrazu, wyrazistych kolorów i oszałamiającej rozdzielczości. Aby sprostać tym wyzwaniom Samsung zaproponował szereg innowacji. W MICRO LED zastosowano więc rozwiązania, które pozwalają wyeliminować moduł podświetlenia i filtry kolorów używane w konwencjonalnych urządzeniach. Niezwykle realistyczne barwy i wysoka jasność to zasługa 24 milionów samoemisyjnych indywidualnie sterowanych diod LED. A konstrukcja Monolith Design, dzięki której ekran zajmuje ponad 99 proc. powierzchni z przodu telewizora, sprawia, że nic nie odwraca uwagi widza od zapierającej dech jakości obrazu.

Aby w pełni wykorzystać potencjał ogromnego ekranu nowej linii MICRO LED, Samsung wprowadził i zoptymalizował wiele rozwiązań znanych z telewizorów Smart TV. Teraz widzowie mogą więc m.in. skorzystać z opcji 4Vue (Quad View), która pozwala na jednym ekranie wygodne oglądać treści pochodzące nawet z czterech różnych źródeł. W ten sposób kibice mogą podłączyć różne urządzenia zewnętrzne, by śledzić kilka rozgrywanych w tym samym czasie meczów, entuzjaści gamingu mogą z kolei oglądać w streamingu przewodnik po grze, jednocześnie w nią grając. A wszystko to w świetnej jakości i dużym rozmiarze.

W MICRO LED wrażenia audio są tak samo wciągające jak efekty wizualne. Telewizor ma wbudowany Majestic Sound System. Zapewnia on przestrzenny dźwięk 5.1 bez zewnętrznego głośnika, przekształcając tym samym każdy pokój w domowe kino. Dodatkowo funkcja Dźwięku Podążającego za Obiektem Pro (Object Tracking Sound Pro) oferuje jakość dźwięku 6.2.2 i identyfikuje poruszające się na ekranie obiekty i tak kieruje dźwiękiem, by pozwalał „śledzić” ich ruch. Zatem gdy np. w filmie nad bohaterem przelatuje samolot, widz odnosi wrażenie, jakby to się działo nad jego głową.

Nad optymalizacją dźwięku w najnowszych ekranach Samsunga czuwają zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji. Pozwalają one w najwyższym stopniu dopasować wrażenia dźwiękowe do tego, co oglądamy.

Lifestyle TV: ekrany na miarę potrzeb

W 2021 roku Samsung rozwija także gamę produktów Lifestyle TV. Nowe wzornictwo i forma wychodzą naprzeciw zmieniającym się potrzebom i gustom użytkowników. W momencie debiutu w 2017 r. The Frame – sprzedany dotychczas w ponad milionie egzemplarzy – na nowo zdefiniował rolę telewizora we wnętrzu, proponując zamianę czarnego ekranu na ulubione dzieło sztuki.

Wersja na rok 2021 bazuje na znanych możliwościach The Frame, oferując jednak jeszcze więcej możliwości konfiguracji oraz smuklejszą formę. Nowy The Frame jest zatem o połowę smuklejszy w porównaniu z poprzednimi generacjami, co stanowi nawiązanie do głębi oferowanej przez tradycyjną ramę obrazu. Nowe wymienne ramki w pięciu kolorach i dwóch możliwych do spersonalizowania stylach — Modern i Beveled — pasują do estetyki każdego pomieszczenia, w którym chcemy postawić nasz telewizor.

Subskrypcja całkowicie odświeżonej usługi Art Store daje posiadaczom The Frame możliwość obcowania z ponad 1400 starannie dobranymi dziełami sztuki. Nowa, oparta na AI technologia autoselekcji sprawniej analizuje indywidualne preferencje użytkowników, aby trafniej dobierać rekomendowane do wyświetlenia dzieła.

Za sprawą niemal nieograniczonych opcji personalizacji z portfolio telewizorów lifestyle’owych Samsung – obejmującego modele The Frame, The Serif, The Sero, The Terrace i The Premiere – użytkownik może wybrać rozwiązanie najlepiej dopasowane do swojego domowego wnętrza.

Samsung w swojej ofercie na 2021 r. szczególnie pamięta o osobach z niestandardowymi potrzebami. Tak więc telewizory firmy sięgają po najnowsze osiągnięcia technologii i sztucznej inteligencji (AI), umożliwiające przenoszenie napisów, powiększanie wyświetlania języka migowego i dźwięk z wieloma wyjściami, dając także osobom niedosłyszącym, niesłyszącym oraz niedowidzącym i niewidomym możliwość optymalnego dostosowania dźwięku i obrazu do indywidualnych potrzeb i preferencji.

Do 2022 roku Samsung zobowiązał się rozszerzyć o większą liczbę urządzeń funkcję przewodnika głosowego, która oferuje wskazówki głosowe dla osób z zaburzeniami widzenia. Jak podkreśla firma, w nadchodzących latach nadal będzie wprowadzała nowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, aby zwiększyć przystępność swoich telewizorów dla tych odbiorców.

Materiał powstał we współpracy z firmą Samsung

Mogą Ci się również spodobać

Showmax znika z Polski, partnerzy zaskoczeni

Po niemal dwóch latach obecności serwis postanowił wycofać się z naszego kraju. Choć decyzja ...

Szef TikToka rezygnuje. Serwis może przejąć… handlowy gigant

Już w przyszłym tygodniu może być ogłoszona decyzja o sprzedaży operacji serwisu w USA, ...

Chińska sztuczna inteligencja walczy z koronawirusem

Giganci technologiczni Baidu i Alibaba stworzyli narzędzie AI do sekwencjonowania genów, aby pomóc naukowcom ...

Doktorat z e-learningu

Największe polskie uczelnie nauczają zdalnie. Robią to od lat. Pod koniec marca – po ...

Deepfake zniszczy politykę, biznes i życie prywatne ludzi

Ćwierć miliona dolarów – tyle padło łupem oszustów, którzy w pierwszym dotąd udokumentowanym przestępstwie ...

Firma ze Szczecina kreuje gwiazdy i sceny w Hollywood

Plum Research, rodzima firma specjalizująca się w analizie danych dotyczących oglądalności dla gigantów kina ...