Rozmowa z Marcinem Lenkiewiczem, współzałożycielem i wiceprezesem Grupy BLIX posiadającej w portfolio aplikacje, z których korzysta prawie 3 miliony polskich konsumentów.
Polskie start-upy mogą liczyć na pomoc finansową z wielu źródeł – na przykład krajowych „Aniołów Biznesu” lub funduszy Unii Europejskiej. A jakie były początki Grupy BLIX ?Rozpoczynając biznes, jeszcze jako studenci, pierwsze finansowe otrzymaliśmy w 2012 r. od AIP Seed Capital, funduszu kapitałowego działającego przy sieci Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Te pieniądze pomogły nam rozwinąć nasz start-up z Poznania na inne miasta w Polsce i stworzyć pierwszą wersję aplikacji Qpony. 3 lata później pozyskaliśmy inwestora branżowego, który oprócz inwestycji podzielił się z nami doświadczeniem w tworzeniu jednego z największych biznesów internetowych w Polsce. Pomogło nam to w skalowaniu biznesu oraz przejęciu kolejnych aplikacji mobilnych tworząc Grupę Blix (aplikacje: Blix, Qpony i Zdrowe Zakupy). Dziś, docierając do prawie 3 000 000 użytkowników miesięcznie, przeszliśmy jak każdy projekt wzloty i upadki, ucząc się z nich wielu praktycznych aspektów prowadzenia firmy.