W okresie testów do ustalenia wieku klienta zostaną użyte kamery, które mogą oszacować liczbę lat - podaje BBC. Jest to część testu Home Office (brytyjskie MSW), którego celem jest opracowanie technologii wspomagających sprzedaż alkoholu, ale i uniemożliwiających zakupy nieletnim.
Sieci Asda, Coop i Morrisons instalują już taki system w niektórych sklepach. Ta sama technologia jest już wykorzystywana w bezkasowym sklepie Aldi w Londynie.
Jeśli klienci wyrażą na to zgodę, kamera odgadnie ich wiek, korzystając z algorytmów wyszkolonych na bazie anonimowych twarzy. Jeśli system uzna, że klient ma mniej niż 25 lat, będzie musiał okazać dowód tożsamości członkowi personelu. - Czekanie na zatwierdzenie wieku przy kasie jest czasami frustrujące dla kupujących, powiedział Robin Tombs, dyrektor generalny Yoti, firmy dostarczającej tę technologię. - Nasze rozwiązania w zakresie weryfikacji wieku pomagają sprzedawcom takim jak Asda spełniać wymagania organów regulacyjnych na całym świecie i dotrzymywać kroku wymaganiom konsumentów w zakresie szybkich i wygodnych usług, przy jednoczesnym zachowaniu prywatności - dodaje.
Dodatkowo firma podkreśla, iż system nie zachowa wykonanych zdjęć podczas weryfikacji.
Czytaj więcej
Przewidywanie dnia śmierci może poprawić jakoś życia – uważają islandzcy naukowcy. To niesamowite możliwości, ale także poważne zagrożenie dla osób z niepełnosprawnościami.