Polski Livechat mocno rozpycha się za granicą

Rynek komunikatorów i wirtualnych asystentów notuje potężne zwyżki. Nowe technologie zwiększają efektywność biznesu i obniżają koszty. Korzysta na tym Livechat.

Jednym z kluczowych twórców komunikatów dla biznesu jest rodzimy Livechat, który mocno rozpycha się na zagranicznych rynkach. Większość sprzedaży osiąga w USA i Wielkiej Brytanii. Na koniec 2018 r. miał ponad 26 tys. klientów, a w samym grudniu przybyło ich ponad stu. Czy to dużo? Z jednej strony tempo rozwoju biznesu Livechatu jest szybkie, ale z drugiej do zakładanego przez zarząd tysiąca klientów miesięcznie brakuje jeszcze sporo.

Wrocławska firma nie określiła, w jakim terminie chce osiągnąć ten cel. Prezes Mariusz Ciepły podkreśla, że w zeszłym roku zespół spółki powiększył się prawie dwukrotnie. Teraz liczy blisko 140 osób. Zarząd przekonuje, że Livechat nie jest już firmą jednego produktu i że niedługo do Livechatu, ChatBota i KnowlegdeBase dołączy kolejne rozwiązanie.

Wzrost liczby klientów ma bezpośrednie przełożenie na wyniki wrocławskiej spółki. W I połowie roku finansowego 2018/2019 (rozpoczętego w kwietniu zeszłego roku) przychody wzrosły o ponad 19 proc., do 52 mln zł. Jeszcze mocniej, bo o 23 proc., do 28,3 mln zł, poszedł w górę zysk netto. Wyniki za III kwartał trwającego roku obrotowego zostaną podane 26 lutego. Livechat niedawno zakupił domeny helpdesk.com i chatbot.com, przeprowadził też rebranding swojej usługi BotEngine na ChatBot.

CZYTAJ TAKŻE: Rosyjski komunikator Telegram może zatopić Macrona. Kto za nim stoi?

Chatboty w czasie rzeczywistym prowadzą rozmowę z internautą w różnych komunikatorach internetowych, takich jak Messenger czy Slack. Coraz częściej osadza się je także na stronach WWW w oknach typu live chat.

– Są drogą do ułatwienia codziennego życia użytkownikom, a ich największą zaletą jest możliwość prowadzenia konwersacji przez cały rok, 24/7 – podkreśla Aneta Mackiewicz, ekspertka z Grupy Me & My Friends. Dodaje, że dają one także możliwość pełnego dopasowania stylu konwersacji i funkcjonalności do strategii komunikacji, dlatego często stają się narzędziem wspierającym kampanie marketingowe, pełniącym funkcje sprzedażowe i pomagającym w rekrutacji.

CZYTAJ TAKŻE: Wielki powrót komunikatorów

Firma Juniper Research prognozuje, że wdrożenie tych rozwiązań w bankowości, handlu detalicznym i medycynie przyniesie globalne oszczędności rzędu 11 mld dolarów rocznie oraz 2,5 miliarda godzin, których nie stracą pracownicy wyręczani przez roboty.

W Stanach Zjednoczonych już ponad 40 proc. klientów korzysta z pomocy wirtualnych asystentów. Z kolei Gartner szacuje, że za trzy lata aż 85 proc. kontaktów klientów z przedsiębiorstwami będzie obsługiwanych bez udziału człowieka ze strony przedsiębiorstwa.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Multikino nie czekało na serwis drukarek. Kupiło nowe

Sieć kin szybko wymieniła urządzenia Novitusa, które z początkiem roku uległy awarii, na sprzęt ...

Polskie słomki z drukarki 3D na ratunek planecie

Słomki, choć to tylko 0,03 proc. zanieczyszczenia plastikiem, stały się symbolem problemu z jednorazowymi ...

Polskie firmy mocne w sieci

Amerykańskie koncerny zdominowały cyfrowy świat, ale są sektory w Polsce, w których prym wiedzie ...

Chatboty lubią osoby wstydliwe

Tylko co trzeci Polak zna znaczenie słowa „chatbot”, a tylko połowa tych osób miała ...

Polskie gry odporne na koronawirusa

W tej branży coraz ważniejsze stają się cyfrowe kanały sprzedaży. Wyniki krajowych twórców gier ...