Przykładem są nowoczesne ekrany LCD i LED, które mogą nie tylko wyświetlać informacje o produktach i promocjach, ale również angażować konsumentów, a także zbierać cenne i – co istotne – zanonimizowane dane o klientach. Eksperci mówią wprost: digital signage to przyszłość handlu detalicznego, a tzw. triggering i audience measurement (analiza upodobań konsumentów) to mechanizmy, z których dotąd głównie korzystać mogli sprzedawcy internetowi.
Co więcej, ekran dotykowy w sklepie pozwala rozszerzyć jego ofertę i połączyć świat offline z online. Digital signage umożliwia więc przenikanie się e-commerce i tradycyjnego handlu.
Poligon doświadczalny
Poligonem doświadczalnym dla technologii digital signage jest Samsung Brand Store Arkadia. Firmowy salon Samsunga w Warszawie wykorzystuje wiele innowacyjnych rozwiązań. Np. frontowe ekrany QLED, zachęcające do wejścia to nowatorskie rozwiązanie prezentujące treści powiązane m.in. z aktualną pogodą. W praktyce, gdy na zewnątrz pada deszcz, wyświetlany jest klip, na którym pokazywane są takie cechy naszych smartfonów jak wodoodporność – mówi Andrzej Czechowski, CDO w Samsung Electronics Polska.
Takie ekrany na wystawie zwracają uwagę klienta. – Można sobie wyobrazić, że w witrynie sklepu spożywczego w upalny dzień automatycznie prezentowane będą treści zachęcające do zakupu zimnych napojów, natomiast w chłodny poranek – reklama gorącej kawy – wskazuje Marcin Sas, Key Account Manager w Samsung Electronics Polska.
W Samsung Brand Store Arkadia wyświetlane są mapy prezentujące przemieszczanie się klientów, informacje dotyczące czasu, jaki spędzili oni przy konkretnych produktach oraz aktualne wyniki sprzedaży.mat. pras.