Polski startup zlikwiduje kolejki w sklepach

Fotorzepa/ Rafał Guz

Spółka ITMAGINATION opracowała z wykorzystaniem sztucznej inteligencji system, który pozwala znacząco obniżyć czas spędzany przed kasami.

Konsumenci kolejek nie lubią, a nawet co drugi, widząc je przed kasami, rezygnuje z zakupów. Trudno też z nimi walczyć, wciąż obsadzając wszystkie kasy, ponieważ to zbyt kosztowne rozwiązanie ze względu na problemy ze znalezieniem pracowników (trzeba im więcej zapłacić).

CZYTAJ TAKŻE: Klient pod lupą sztucznej inteligencji

Polska firma stworzyła system oparty o sztuczną inteligencję, który przewiduje ruch w sklepie, pomagając w optymalizacji zatrudniania i efektywnego rozmieszczania towarów na półkach.

Nie chodzi tylko o zauważenie kolejek w momencie ich powstawania, ponieważ to zrobi monitoring. Ten system analizuje także dane historyczne, co umożliwia prognozowanie ruchu w sklepie. Brane są pod uwagę trendy, ułożenie produktów, dzień tygodnia, godziny odwiedzania sklepu, nadchodzące święta i wydarzenia, dane regionalne i pogodowe.

CZYTAJ TAKŻE: Gotówka pokonała Amazona

W razie spodziewanego skoku ruchu informacja w formie SMS-a czy mejla trafia do kierownika, dając czas na otwarcie dodatkowych kas. System już działa w jednej sieci, choć firma nie ujawnia której. Trwają jednak rozmowy w sprawie kolejnych wdrożeń i rozwiązanie może pojawić się nie tylko w polskich, ale także zagranicznych placówkach.

– Dzięki rozpoznawaniu obrazu, analizie ułożenia produktu i przeprowadzanych transakcji jesteśmy w stanie zidentyfikować czynniki oraz konfiguracje, przy których ruch w sklepie jest największy. System podpowie nam, kiedy będziemy potrzebowali dodatkowych kas oraz pracowników i na ile godzin – mówi Łukasz Dylewski, Data Science Team Manager w ITMAGINATION. – Co więcej, stosowane algorytmy i analiza danych historycznych pomagają wykryć produkty i półki, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów, a które są dla nich najmniej dostępne – dodaje.

CZYTAJ TAKŻE: Zakupy Polaków będą teraz bardziej inteligentne

Handel w związku z kłopotami z siłą roboczą oraz migracją klientów do kanału internetowego coraz mocniej stawia na nowe technologie. Robią to zarówno sieci spożywcze, jak i odzieżowe. Według Capgemini 74 proc. rozważa takie wdrożenia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

„Pudełko snu” – intrygujący wynalazek założyciela Facebooka

Założyciel Facebooka i ojciec dwóch córek, Mark Zuckerberg, opublikował w internecie zdjęcie swojego wynalazku ...

Michał Szułdrzyński: Internet zhakował nasz świat

OBECNA REWOLUCJA TECHNOLOGICZNA GŁĘBOKO ZMIENIA OTACZAJĄCĄ NAS RZECZYWISTOŚĆ. JEJ KONSEKWENCJE DLA SYSTEMU GOSPODARCZEGO, POLITYCZNEGO ...

Centrum pod Bolesławcem to całkowicie nowy projekt

Amazon jest już największym amerykańskim pracodawcą w Polsce, a niebawem uruchomi kolejne inwestycje 
– ...

Dane klientów morele.net w sieci. Włamywacze spełnili groźbę

Włamywacze odpowiedzialni za kradzież bazy danych serwisu morele.net od wielu tygodni odgrażali się, że ...

Miało być ograniczanie możliwości działania Ubera w Polsce, zamiast tego Jamie Heywood, szef tej ...

MacBooki do wymiany. Apple ostrzega klientów

Firma Apple zwróciła się do swoich klientów w sprawie „ograniczonej liczby 15-calowych MacBooków Pro ...