Reklama

Nie uwierzysz, kto może szpiegować klientów hotelu

Japoński hotel HIS Group zasłynął tym, że gości witał cyfrowy asystent Tapia. Gadżet zamiast korzyści wizerunkowych przyniósł więcej szkód.

Publikacja: 30.10.2019 17:46

Nie uwierzysz, kto może szpiegować klientów hotelu

Foto: Bloomberg

Przypominające kształtem jajko roboty Tapia zaprojektowano tak, aby witały wchodzących do pokoju, oferowały możliwość sprawdzenia pogody, a nawet zrobienia zakupów online.

CZYTAJ TAKŻE: Urlop z Airbnb i kamerą ukrytą w czujniku dymu

Wyposażone w kamerę i mikrofon urządzenia okazały się jednak niezabezpieczone przed hakerami. Jeden z ekspertów od cyberbezpieczeństwa, który gościł w hotelu HIS, ujawnił, że Tapia z łatwością mógł być przejęty przez cyberprzestępców i śledzić, co robią i mówią goście.

""

Robot Tapia mógł wysyłać hakerom obraz z pokojuBloomberg

Foto: cyfrowa.rp.pl

Powiadomione władze hotelu przeprosiły już gości i wprowadziły oprogramowanie ochronne.

Reklama
Reklama
Technologie
Dwunożny robot zastąpi żołnierza. Nowy gracz chce zrewolucjonizować pole walki
Technologie
Coraz więcej pracowników korzysta z AI. Oto zadania, do których najczęściej ją wykorzystują
Technologie
„Ostateczne ryzyko” rozwoju AI. Współzałożyciel Anthropic wskazuje ważną datę
Technologie
Duża zmiana w ChatGPT już w 2026 roku. OpenAI ma nowy pomysł „dla dorosłych"
Technologie
Roboty nakarmią pracowników. Niemcy wieszczą koniec kolejek po lunch
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama