Reklama
Rozwiń
Reklama

Dane pół miliarda gości Marriotta w rękach hakerów

Cyberprzestępcy włamali się do bazy danych gości sieci Starwood Hotel, należącej do Marriott International. Koncern w piątek poinformował o ataku i przyznał, że w jego efekcie hakerzy mogli wejść w posiadanie danych rezerwacyjnych około 500 mln gości.

Publikacja: 30.11.2018 14:55

Dane pół miliarda gości Marriotta w rękach hakerów

Foto: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Reakcja na giełdzie na te doniesienia była błyskawiczna, kurs spółki przed otwarciem sesji spadł o 5 proc. Co ciekawe, śledztwo wykazało, że cyberprzestępcy skopiowali dane, a dostęp do nich mieli nawet od 2014 r. W sumie hakerzy zdobyli nie tylko nazwiska, adresy mailowe, numery telefonów, adresy zamieszkania, ale również numery paszportów, daty urodzenia oraz numery kart kredytowych i daty ich ważności. Marriott podał, że te ostatnie informacje były zaszyfrowane. Nie wiadomo, czy „włamywacze” byli w stanie je odkodować. Koncern twierdzi, że podjął kroki, by zabezpieczyć bazę.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
IT
Wojna na torach, wojna w sieci. Potężny atak rosyjskiej dezinformacji
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
IT
Globalna awaria internetu uderzyła w polskie serwisy
IT
Śledztwo w sprawie sabotażu. Czego Polacy szukają w sieci?
IT
Śnieg w wielu rejonach Polski, a pogoda nie chce odpuścić. Gdzie jeszcze będzie padać?
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
IT
Hakerzy, którzy zatrzymali Jaguara. Jak cyberatak wstrząsnął brytyjską gospodarką
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama