Wedle prognoz globalne wydatki na te technologie w 2020 r. mają sięgnąć niemal 19 mld dol., a to oznacza aż ponad 78-proc. wzrost (w br. wartość tego rynku szacowana jest na 10,5 mld dol.). Analitycy spodziewają się, że 77-proc. dynamika wzrostu w skali roku w tej branży utrzyma się przez najbliższe pięć lat.

CZYTAJ TAKŻE: Francuska smart soczewka zrewolucjonizuje pole walki

Motorem napędowym ma być sektor konsumencki, który w przyszłym roku ma stanowić ponad 37 proc. sprzedaży. Dla porównania przemysł ma mieć ponad 23-proc. udział w rynku, usługi – 19 proc., zaś sektor publiczny – 14 proc.

IDC podaje, że dwie trzecie wydatków na AR i VR pochłoną koszty sprzętu. Pozostała część przychodów branży to konsulting, integracja systemów i niezbędny software. Największy udział w wydatkach mają mieć Chiny (5,8 mld dol.), USA (5,1 mld dol.) i Europa Zachodnia (3,3 mld dol.).