Gogle, które mają być żyłą złota

Na rynek gogli do wirtualnej rzeczywistości weszła firma HTC we współpracy ze nanym z Formuły 1 Mclarenem. Bloomberg

Przyszły rok ma należeć do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Tego typu rozwiązania – zdaniem ekspertów IDC – mają stać się prawdziwym magnesem na pieniądze.

Wedle prognoz globalne wydatki na te technologie w 2020 r. mają sięgnąć niemal 19 mld dol., a to oznacza aż ponad 78-proc. wzrost (w br. wartość tego rynku szacowana jest na 10,5 mld dol.). Analitycy spodziewają się, że 77-proc. dynamika wzrostu w skali roku w tej branży utrzyma się przez najbliższe pięć lat.

CZYTAJ TAKŻE: Francuska smart soczewka zrewolucjonizuje pole walki

Motorem napędowym ma być sektor konsumencki, który w przyszłym roku ma stanowić ponad 37 proc. sprzedaży. Dla porównania przemysł ma mieć ponad 23-proc. udział w rynku, usługi – 19 proc., zaś sektor publiczny – 14 proc.

IDC podaje, że dwie trzecie wydatków na AR i VR pochłoną koszty sprzętu. Pozostała część przychodów branży to konsulting, integracja systemów i niezbędny software. Największy udział w wydatkach mają mieć Chiny (5,8 mld dol.), USA (5,1 mld dol.) i Europa Zachodnia (3,3 mld dol.).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

NASA chce kosmicznej toalety. Bez rurek, toreb na plecach i zapachu

Ludzkie potrzeby fizjologiczne dotyczą również astronautów, ale ci jednak – będąc np. na innej ...

Przełom w bateriach. Teraz w kółko możesz gadać i jeździć

Nowa powłoka dla baterii litowo-metalowych stworzona przez zespół naukowców z Uniwersytetu Stanforda może wpłynąć ...

Kobe Bryant, król koszykówki i startupów

Wybitny amerykański koszykarz, który zginął w wypadku helikoptera niedaleko Los Angeles, pozostawił nie tylko ...

Nowa technologia batem na podróbki

Blockchain ma pomagać w walce z masowym fałszowaniem produktów. Takie rozwiązania testuje już branża ...

Aktualizacja spowalnia? Naukowcy mają na to sposób

Naukowcy z Texas A&M wraz z informatykami z Intel Labs opracowali narzędzie do identyfikacji ...

Oblężenie globalnej sieci. WhatsApp i Netflix na fali

W pierwszy dzień kwarantanny popularność WhatsAppa zwiększyła się aż o 217 proc., a ruch ...