Technologia z filmów s-f działa. Rozmowy z hologramem 3D

Lucasfilm Ltd.

Prowadzenie rozmowy z osobą wyświetlaną jako trójwymiarowy hologram, czyli rozwiązanie jakie znamy z takich filmów science fiction, jak „Star Trek”, czy „Gwiezdne Wojny”, staje się właśnie realne.

A wszystko za sprawą amerykańskiego startupu Portl Hologram, który stworzył… telefoniczną budkę 3D. Technologia rozmów holograficznych jest już praktycznie gotowa do wdrożenia. Zestaw umożliwiający wykonywanie połączeń, podczas których w specjalnej kabinie widoczna jest postać 3D rozmówcy, emitowana w czasie rzeczywistym lub nagrywana i wysyłana do odbiorcy, który też ma urządzenie Portl, kosztuje 60 tys. dol.

CZYTAJ TAKŻE: Broń ze „Star Treka” trafia do armii amerykańskiej

Portl Hologram na rozwój swojego innowacyjnego „holografonu” dostał właśnie od aniołów biznesu 3 mln dol. Chodzi jednak o wprowadzenie tego sprzętu do masowej produkcji. Startup bowiem już sprzedał setki takich nowatorskich kabin.

Za projektem budki 3D stoi David Nussbaum, który od 20 lat związany jest z branżą rozrywkową, a od ośmiu specjalizuje się właśnie w technologiach holograficznych. David przez wielu uważany jest za guru tej branży – organizował m.in. cyfrowe koncerty z udziałem wyświetlanych hologramów zmarłych już artystów, jak np. Juana Gabriela i Jenni Rivera. Jego wyjątkowe umiejętności wykorzystywały przy swoich wydarzeniach Sony Pictures, Universal Studios, czy Christian Dior.

CZYTAJ TAKŻE: Święty Graal i cyfrowa nieśmiertelność

Budka 3D powstała na bazie pionierskiej technologii holograficznej, którą po raz pierwszy publicznie wykorzystano w 2012 r. podczas głośnego koncertu z udziałem wyświetlanej w 3D postaci rapera Tupaca Shakura. Portl Hologram odkupił prawa do tego rozwiązania i je zmodyfikował tak, by służyło do wykonywania holograficznych rozmów telefonicznych. Na razie „holografon” jest wciąż maszyną niedoskonałą, zwłaszcza pod względem jego wielkości. Startup ma ambicję, by zmniejszyć urządzenie do rozmiaru komputera stacjonarnego. – Hologram to kolejna rewolucja w komunikacji, następny krok po smartfonach – twierdzi Nussbaum w rozmowie z serwisem Techcruch.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wielkie horrory idą na małą giełdę

MadMind Studio, czyli spółka która wyprodukowała grę „Agony”, pozyskała od inwestorów prawie 2,3 mln ...

Startupy 2019. Finansowa aplikacja dla nastolatków

GenZet tworzy mobilne rozwiązanie, które łączy w sobie metodę płatności, tzw. marketplace i wirtualną ...

Afera wokół „Jokera”. Film pochwałą przemocy?

Kategoria wiekowa najnowszego filmu z uniwersum DC wzbudza kontrowersje. „Joker” zadebiutował podczas festiwalu w ...

WhatsApp ma już 2 mld użytkowników. Ale Signal za progiem

Internetowy komunikator należący do Facebooka jest obok Instagrama najlepszą inwestycją giganta społecznościowego. Na korporacyjnym ...

Katowice w 2021 r. staną się cyfrowym centrum świata

W przyszłym roku Polska będzie organizować Szczyt Cyfrowy ONZ IGF 2021. To duże wydarzenie ...

Sodexo z aplikacją mobilną do zarządzania benefitami

Sodexo Benefits and Rewards Services wprowadza w Polsce Andjoy, aplikację mobilną dla pracowników, którzy ...