Sajgonki z wegańską wieprzowiną. Pierwsze będą Chiny

Shutterstock

Koncern Beyond Meat zapowiedział rozpoczęcie sprzedaży wegańskiej wersji ulubionego mięsa Chińczyków – mielonej wieprzowiny.

To najnowszy produkt kalifornijskiego producenta wegańskiego mięsa. Ma on naśladować smak mielonej wieprzowiny, która jest głównym składnikiem popularnych chińskich potraw, jak pierożki czy naleśniki wiosenne (znane w Polsce jako sajgonki). Poza tym mielone wegańskie mięso wieprzowe będzie składnikiem takich dań jak ramen, spaghetti i klopsiki czy pikantne bolognaise. To nie pierwszy produkt firmy, który ma przypominać mieloną wieprzowinę, ale dotychczas był sprzedawany w formie kiełbasek.

Jako pierwsi nowego produktu mogli spróbować mieszkańcy Szanghaju. Dania wegańskie z mieloną roślinną wieprzowiną pojawiły się w pięciu restauracjach. Firma podkreśla, że to na razie testy i dania będą dostępne przez ograniczony czas.

CZYTAJ TAKŻE: Można już wyhodować stek z ludzkiego mięsa. I to w domu

Wygląda jednak na to, że amerykańska firma wiąże z nowym produktem spore oczekiwania, zwłaszcza na rynku chińskim, gdzie wieprzowina jest bardzo popularnym mięsem. Candy Chan, szefowa Beyond Meat w Chinach, podkreślała, że to kamień milowy dla firmy na tym rynku, dlatego debiut zaplanowano wyłącznie tutaj.

Chiny to największy światowy konsument mięsa wieprzowego. Jednak z powodu epidemii afrykańskiego pomoru świń (ASF) Chińczycy coraz częściej są zmuszeni do rezygnacji z tego rodzaju pokarmu. Przed wybuchem epidemii ASF około 70 proc. całego spożycia mięsa w Chinach przypadało na wieprzowinę – wynika z danych rządowych. Epidemia zmusiła władze do rzucenia na rynek zapasów wieprzowiny. Mimo to ceny tego mięsa mocno wzrosły.

Co prawda rynek wieprzowiny powoli wraca do normy, a farmerzy odbudowują stada, ale Chińczycy są coraz bardziej otwarci na roślinne alternatywy mięsa, które nie będą podatne na choroby wybuchające w chlewniach.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczne mięso ma teraz podbić flexitarian. Dostawa pod drzwi

Na początku tego roku Beyond Meat rozpoczęło współpracę z chińskim gigantem e-commerce Alibaba, dzięki czemu Beyond Burgers trafiły na półki lokalnych supermarketów. Roślinne zamienniki mięs są już w menu KFC, Pizza Hut, Taco Bell, czy Starbucks. Amerykańska firma zamierza też podbić chińskie restauracje i firmy cateringowe dzięki współpracy z firmą Sinodis, lokalnym dystrybutorem żywności.

Konkurencja na azjatyckim rynku roślinnego mięsa rośnie. Impossible Foods, kolejny startup z Kalifornii, podpisał umowę na dostarczanie do supermarketów w Hongkongu i Singapurze roślinnego zamiennika wołowiny. W czasie pandemii coraz więcej osób gotuje w domu, także wegańskie posiłki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Elektroniczny tłumacz z Krakowa zdominował Europę. Czas na USA

2019 był najlepszym rokiem w historii polskiej firmy Vasco. Jej udziały w europejskim rynku ...

Wielkie centra danych w Polsce na sprzedaż

ATM, lider na rynku centrów danych w kraju, robi „przegląd strategicznych opcji”. Jedna z ...

E-doręczenia: dobry moment na wykorzystanie blockchaina

Koszty wysyłki jednego dokumentu w systemie e-doręczeń są nawet 85 proc. niższe niż wysyłki ...

Amerykański startup postawił na Polskę. To był strzał w dziesiątkę

Tyson Quick wybrał Białystok i Warszawę. Jego firma Instapage w ubiegłym roku pozyskała 15 ...

Rosja: Anonimy mają zniknąć z internetu

Zbliża się koniec zamieszczania anonimowych i pisanych pod pseudonimami opinii w rosyjskim internecie. Ma ...

Japoński potentat kończy z laptopami

Japoński producent, znany niegdyś z takich przenośnych komputerów, jak Satellite, czy Dynabook, definitywnie kończy ...