Armia USA i Jeff Bezos zbudują atomowy statek kosmiczny

Darpa

DARPA, amerykańska agencja rządowa, zajmująca się rozwojem technologii wojskowych, wybrała firmy Lockheed Martin i Blue Origin (kosmiczna spółka multimiliardera Jeffa Bezosa) do realizacji projektu nowatorskiego statku.

Ma on kursować między naszą planetą a Ksieżycem, a w przyszłości poleciałby na Marsa. Rakieta, którą ma obu koncernom pomóc budować spółka General Atomics, zasilana będzie paliwem jądrowym. Pojazd już w 2025 r. ma być wystrzelony na niską orbitę okołoziemską.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza wycieczka w kosmos już w 2021 roku. Drogo?

DARPA, która podlega Departamentowi Obrony USA, liczy, iż technologia nuklearnego napędu termicznego (NTP) będzie kluczem do załogowych misji (testowaną takie rozwiązania już w latach 70., lecz okazały się zbyt kosztowne). Zapewnia ona bowiem dwukrotnie większą wydajność niż inne paliwa rakietowe.

Na Draco (pod takim kryptonimem kryje się projekt budowy atomowego statku kosmicznego) agencja DARPA na razie przeznaczyła niecałe 30 mln dol. Firma Bezosa i Lockheed Martin otrzymają do podziału ok. 5,5 mln dol. Z kolei 22 mln dol., na skontruowanie prototypowego silnika (reaktora), trafi do General Atomics. Przedsiębiorstwa biorące udział w projekcie Draco za 18 miesięcy mają przedstawić pierwsze efekty swoich prac.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niedzielny zakaz handlu nakręcił posiłki online

Nowe prawo pomogło sieciom restauracji w Polsce. W niedziele z zamkniętymi sklepami zamówień z ...

LG K61, czyli smartfon dla kinomaniaka. Co trzeba o nim wiedzieć?

Model LG K61 to telefon, który nadaje się doskonale do oglądania filmów i przeglądania ...

Trzęsienie ziemi na rynku kryptowalut. Będą nowe regulacje

Bitcoin i inne waluty cyfrowe zyskały popularność m.in. dlatego, że zaoferowały sposób obejścia rządowego ...

W gnieździe wirusa działa szpital 5G. To przyszłość medycyny

W szpitalu w Wuhan, gdzie zaczęła się epidemia, zarażonymi koronawirusem opiekują się roboty. Przez ...

Technospecjały

Co dzień kolejne elektroniczne gadżety – od pięknych i użytecznych po dziwaczne i mało ...

Katarzyna Kucharczyk: Internetowa bitwa o klientów

„Trend is your friend” – brzmi powiedzenie inwestorów. Odnosi się nie tylko do giełdy, ...