Ataki niewidzialną bronią mikrofalową. USA szykują odpowiedź

Bloomberg

Departament Obrony Stanów Zjednoczonych pracuje nad technologią wearable (nadającą się do noszenia), która ma ostrzegać użytkownika o ataku niewidzialną bronią.

Chodzi o specjalnym czujnik, który wykryje atak za pomocą mikrofal. Amerykańskie służby twierdzą, że nasiliły się w ostatnim czasie ataki z wykorzystaniem fal radiowych. Zaczęto o nich mówić w 2017 r. od czasu wystąpienia tzw. syndromu hawańskiego. Doświadczył go personel Ambasady USA w Hawanie z nieokreślonych dotąd przyczyn.

CZYTAJ TAKŻE: Rewolucja w komunikacji. Armia USA połączy mózgi żołnierzy

Ostatnio pojawiło się więcej doniesień o rzekomych atakach na wojska amerykańskie i urzędników w Waszyngtonie. Wywiad twierdzi, że to broń mikrofalowa, choć oficjalnie jej wykorzystania dotychczas jednoznacznie nie udało się potwierdzić.

Objawy ataku są stosunkowo trudne do zidentyfikowania – neurologiczne, jak bóle i zawroty głowy czy uszkodzenia mózgu. Kilka lat temu na takie dolegliwości skarżyli się członkowie amerykańskich i kanadyjskich misji dyplomatycznych w Hawanie, stąd nazwa „syndrom hawański”.

CZYTAJ TAKŻE: Żołnierze zyskają moc przenikania wzrokiem ścian

Specjalne urządzenia wearables, nad którymi pracuje Departament Obrony, będą prawdopodobnie już wkrótce mogły nie tyle chronić przed skutkami takich ataków, ile informować o ich wystąpieniu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tomografia komputerowa w przemyśle

Tomografia komputerowa (CT) to technologia kojarzona najczęściej z medycyną. Okazuje się jednak, iż w ...

Libra będzie blokowana w Europie

Kryptowaluta Facebooka nie ma ostatnio dobrej passy. Najpierw część partnerów się wycofała, a teraz ...

E-sklepy zmieniają szyldy. Konkurencja ciśnie

Jeden z liderów e-sprzedaży kosmetyków zmienia szyld z iPerfumy na Notino. Do gruntownego odświeżenia ...

Mają pomysł na 100-proc. recykling butelek. Las był inspiracją

Spółka z Sierpca buduje ekologiczny biznes. Dostarcza butelki z wodą zamówioną online, a następnie ...

Gadżety mamy po to, by je pokazywać

Dawniej, gdy ktoś miał radiomagnetofon, był na osiedlu kimś. Teraz to bardziej zależy od ...

Szturm seniorów na serwisy zakupowe

Klienci powyżej 60. roku życia są głównym motorem wzrostu zakupów online. Najchętniej odwiedzają sklepy ...