Nie uwierzysz, kto może szpiegować klientów hotelu

Japoński hotel HIS Group zasłynął tym, że gości witał cyfrowy asystent Tapia. Gadżet zamiast korzyści wizerunkowych przyniósł więcej szkód.

Publikacja: 30.10.2019 17:46

Nie uwierzysz, kto może szpiegować klientów hotelu

Foto: Bloomberg

Przypominające kształtem jajko roboty Tapia zaprojektowano tak, aby witały wchodzących do pokoju, oferowały możliwość sprawdzenia pogody, a nawet zrobienia zakupów online.

CZYTAJ TAKŻE: Urlop z Airbnb i kamerą ukrytą w czujniku dymu

Wyposażone w kamerę i mikrofon urządzenia okazały się jednak niezabezpieczone przed hakerami. Jeden z ekspertów od cyberbezpieczeństwa, który gościł w hotelu HIS, ujawnił, że Tapia z łatwością mógł być przejęty przez cyberprzestępców i śledzić, co robią i mówią goście.

""

Robot Tapia mógł wysyłać hakerom obraz z pokojuBloomberg

Foto: cyfrowa.rp.pl

Powiadomione władze hotelu przeprosiły już gości i wprowadziły oprogramowanie ochronne.

Technologie
Kosmiczne ceny za dostęp do Manusa. Przełomowe narzędzie z Chin króluje na czarnym rynku
Technologie
Król rapu i lekarz kotów. Najdziwniejsze zastosowania AI
Technologie
Naukowcy stworzyli skórę o niezwykłych właściwościach. Przełom w medycynie i robotyce
Technologie
Humanoidy blisko „momentu deepseek”. Zaciera się różnica z ludźmi
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Technologie
„Urzędnicy DeepSeek” zatrudniani w miastach. Co z pracownikami administracji?